Koulutus tietokykykapitalismissa

Torstaina 11.2.2016 AGORA järjesti yhdessä Vastapainon, Vapaan yliopiston ja Aikuiskasvatuksen Tutkimusseuran kanssa Aikuiskasvatuksen 52. vuosikirjan “Koko elämä töihin. Koulutus tietokykykapitalismissa” julkistamistilaisuuden.

Heikki Pasanen avasi tilaisuuden otsikolla “Lisäarvo, kyky, pedagogiikka”. Puheen voit lukea täältä.

Kristiina Brunila puhui vuorostaan siitä, miten pistää hanttiin tietokykykapitalismille. Puheen voit lukea täältä.

Jussi Vähämäki käsitteli koulutuksen paradokseja nykykapitalismissa. Puheen voit lukea täältä.

Marja-Liisa Trux ruoti puheenvuorossaan Pyrkyriyliopistoa. Puheen voit lukea täältä.

Kommentteja kirjan toimittajien ja kirjoittajien puheenvuoroihin tarjosi vasemmiston puheenjohtaja ja kansanedustaja Paavo Arhinmäki. Puheen voit katsoa täältä.

Lopuksi keskustelu kävi vilkkaana yleisön kommenttien ja kysymysten siivittämänä. Juttua riitti sekä yleisöllä että puhujilla vielä kolme varttia viimeisen puheenvuoron loputtua.

Osa puheenvuoroista löytyy kirjallisessa muodossa AGORAn sivuilta ja koko tilaisuuden videotallenne on katsottavissa tiedekunnan Vimeossa.