Nyt voit ilmoittautua!

Helsingin yliopisto, ICAHM:n ystävät, Museokeskus Vapriikki, Pirkanmaan maakuntamuseo ja Newcastlen yliopisto järjestävät työskentelykonferenssin. Se keskittyy (arkeologisen) kulttuuriperinnön hoidon opetuksen kehittämiseen ja suosituksiin.
Konferenssin päätavoitteena on arvioida kulttuuriperinnön hoitamiseen liittyviä opetus- ja koulutustarpeita Suomessa. Tuomme yhteen asiantuntijoita, joilla on kokemusta arkeologisen kulttuuriperinnön hoitamisen opetuksesta niin Suomessa kuin muualla maailmassa. He jakavat käytäntöjään ja suosituksiaan sekä keskustelevat siitä, miten alan koulutusta ja opetusta voidaan kehittää.
Toivotamme tervetulleeksi kaikki kulttuuriperinnön ammattilaiset ja tutkijat sekä opiskelijat!
Konferenssin pääpuhujat:
– Dr. Susan O. Keitumetse – Okavango Research Institute, Botswanan yliopisto, Botswana
– FM Ulla Lähdesmäki – Pirkanmaa maakuntamuseo / Turun yliopisto
– Dr. Aron Mazel – Newcastlen yliopisto, Iso-Britannia
– Prof. Helaine Silverman – University of Illinois at Urbana Champaign, Yhdysvallat
Konferenssin osallistumismaksu on 50 € (opiskelijoille 30 €). Maksu sisältää konferenssiohjelman, buffet-lounaan Museokeskus Vapriikissa 7. ja 8. kesäkuuta, opastetun tutustumiskävelyn perjantaina 9.6., sisäänpääsyn Museokeskus Vapriikkiin ja konferenssivastaanoton keskiviikkona 7. kesäkuuta.
Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantai 22. toukokuuta 2017.
Osallistujilla on mahdollisuus ottaa osaa konferenssi-illalliselle torstaina 8. kesäkuuta.
Etsimme vapaaehtoisia opiskelijoita konferenssiavustajiksi molemmille konferenssipäiville – Ota yhteyttä, mikäli olet kiinnostunut!
Twitter @AHMTampere
Sähköposti: ahmtampere[at]helsinki.fi; ahmsuomi[at]gmail.com