Vastavalmistuneet mukaan

Sain juuri hetki sitten listan kaikista lukuvuoden 2009-2010 valmistuneista eli tuoreista alumneista. Listassa oli yli 1800 nimeä. Tunnetusti näistähän vain harva lähtee tällä hetkellä mukaan alumnitoimintaan. Ehkäpä valmistumisvaiheessa on niin paljon uutta, että ajatukset suuntaavat pikemminkin pois yliopistolta kuin siihen että mikäs se oma asema yliopistoyhteisössä onkaan.

No, joka tapauksessa, aina täytyy yrittää, joten lähetin tänään jokaiselle alla olevan viestin:

Sender: Helsingin yliopisto

Subject: Onnittelut valmistuneelle!

Onnittelut hienon urakan loppuunsaattamisesta!

Toivottavasti pidät yhteyttä yliopistoon, vaikka et enää jatkaisikaan opintojasi. Alumnina pysyt ajan hermolla, mitä tulee alati päivittyvään tutkimustietoon ja voit säilyttää kontaktit vanhoihin opiskelutovereihin.

Kaikkein parhaiten pidät yhteyden elossa alumnisähköpostiosoitteen kautta. Tutkintotodistuksen lisäksi saat yliopistolta myös ikuisen sähköpostiosoitteen etunimi.sukunimi@alumni.helsinki.fi. Riippumatta siitä, missä olet töissä tai minkä palveluntarjoajan internetyhteyttä käytät, sinulla on yksi ja pysyvä osoite, jonka kautta kaverisi löytävät sinut ja jota voit käyttää esimerkiksi työnhaussa.

Alumneille järjestetään jatkuvasti tapahtumia ja tilaisuuksia kaikilla neljällä kampuksella, sekä rennoissa että hillitymmissä merkeissä. Verkossa toimiva maksuton Alumnikampus on kehittyvä verkkoalusta, joka tulevaisuudessa tarjoaa yhä enenevissä määrin mm. verkostoitumis- ja urapalveluita sekä tapoja seurata tieteen tapahtumia.

Liity samalla myös Alumniyhdistyksen jäseneksi ja avarra osaamistasi, osallistu ja vaikuta tieteen ja käytännön kohdatessa. Luvassa myös merkittäviä jäsenetuja jäsenmaksun vastineeksi.

Käy siis kirjautumassa Helsingin yliopiston Alumnikampukselle. Alumneja ovat kaikki yliopistossa opiskelleet, mutta parhaiten pysyt alumnikelkassa kirjautumalla Alumnikampukselle ja liittymällä Alumniyhdistykseen.

Kirjaudu Alumnikampukselle: www.helsinki.fi/alumni

Lue lisää Alumniyhdistyksestä: http://www.helsinki.fi/alumniyhdistys/

Ystävällisin alumniterveisin ja onnea ja menestystä toivottaen,

Anni Siitonen, Alumnikoordinaattori

Toivottavasti saamme paljon uusia alumneja mukaan näin. Jos ei, niin osoitteet ovat voimassa 30.9. asti joten siihen mennessä otetaan vastaan hyviä ideoita siitä miten heitä vielä houkutella mukaan.

Samaan aikaan olisi hyvä miettiä miten saamme alumniviestiä kaikille niille, joiden yhteys yliopistoon on jo ehtinyt katketa, mutta jotka saattaisivat olla vastavalmistuneita kiinnostuneempia alumniasioista.

Terv, Anni Siitonen