BioPop kuuluu nyt Helsingin yliopiston LumA-tiedekasvatuskeskukseen

Helsingin yliopistoon on avattu 14.2.2017 uusi LumA-tiedekasvatuskeskus, ja myös BioPop on osa uutta tiedekasvatuskeskusta.

Helsingin yliopiston LumA-tiedekasvatuskeskus tukee ja edistää monialaista tiedekasvatusta, eri oppiaineiden opettamista ja oppimista kaikilla asteilla. Lisäksi tiedekasvastuskeskuksen tehtävänä on edistää lasten ja nuorten tieteellistä harrastuneisuutta tutkimustietoon perustuen. LumA-tiedekasvatuskeskus kuuluu kansalliseen LUMA-keskus Suomi -verkostoon.

BioPop on Helsingin yliopiston LumA-tiedekasvatuskeskuksessa toimiva ”tiedeluokka”, jonka tehtävänä on edistää biologian tiedekasvatusta. Siihen liittyen BioPop järjestää mm. mahdollisuuden tulla tekemään kokeellisia töitä yliopistolle, tutustua tutkimuslaboratorioihin tai käydä maastoretkellä.

LumA-tiedekasvatuskeskuksen uudet kotisivut löytyvät osoitteesta https://www.helsinki.fi/fi/tiedekasvatus. BioPopin toiminnasta löytyy lisää tietoa täältä.

One thought on “BioPop kuuluu nyt Helsingin yliopiston LumA-tiedekasvatuskeskukseen

1. Hey! Where could I reach out to you for an English translation of one part of this article? I’m doing my own research for college and would like to quote it, with your approval, but Google Translate is not the best solution for this 😀 Thank you!