Kutsu keskusteluun viestinnän tutkimuksen tulevaisuudesta 27.5. klo 13-16

European Science Foundation (ESF) julkaisi viimevuonna raportin Media in Europe: New Questions for Research and Policy (2014),  jossa luodataan viestinnän tutkimuksen tärkeimpiä tulevaisuuden  haasteita. Julkaisu on suunnattu sekä tutkijoille että tutkimuksen rahoitustahoille. Koko raportti on ladattavissa osoitteesta http://www.esf.org/fileadmin/Public_documents/Publications/media_in_europe_01.pdf.

Raportin laatineen työryhmän toinen vetäjä, professori Peter Golding (Northumbria University) saapuu Suomeen toukokuussa. Hänen vierailunsa yhteydessä järjestetään keskustelutilaisuus, jossa professori Golding selostaa raportin taustaa ja tavoitteita. Raporttia kommentoimaan on kutsuttu suomalaisia viestinnän tutkijoita seka tutkimusta rahoittavien tahojen edustajia.

Tilaisuus Media in Europe: New Questions for Research and Policy järjestetään keskiviikkona, 27.5. klo 13-16 Helsingin yliopiston valtiotieteellisen tiedekunnan kokoushuoneessa (Unionikatu 37). Tilaisuuden alustava ohjelma on seuraava:

13:15 Avaus
Sosiaalitieteiden laitoksen edustaja
Raportin esittely, professori Peter Golding

Kahvitauko

14:15 Kommenttipuheenvuorot:
– Professori Risto Kunelius
– Dosentti Anu Kantola
– Professori Susanna Paasonen
– Kutsutut rahoittajatahojen edustajat

15:45 Tilaisuuden päätös

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille tutkijoille ja jatko-opiskelijoille. Tilaisuuden järjestää Viestinnän tutkimuskeskus CRC (sosiaalititetieden laitos/viestintä). Lisätiedot: Hannu Nieminen (hannu.nieminen@helsinki.fi).