Kansalliskirjasto etsii tietojärjestelmäasiantuntijaa

Kansalliskirjaston tehtäviin kuuluu kerätä talteen verkkojulkaisuja ja digitoida kokoelmiaan. Aineistot tallennetaan siten, että ne säilyvät käyttökelpoisina pitkälle tulevaisuuteen.

Kansalliskirjasto etsii

TIETOJÄRJESTELMÄASIANTUNTIJAA

16.8.2010 alkavan työsuhteeseen. Toimipaikkana on Teollisuuskatu 23. Tehtävään palkataan neljän kuukauden koeajalla.

Tietojärjestelmäasiantuntijan tehtävät liittyvät digitaalisen kulttuuriperinnön hallintaan ja säilyttämiseen. Tietojärjestelmäasiantuntija vastaa erityisesti aineistojen asiakaskäytön kehittämisestä.

Tarjoamme sinulle tilaisuuden työskennellä arvokkaan ja mielekkään tehtävän parissa monipuolisessa asiantuntijaorganisaatiossa. Kirjastoverkkopalveluiden laajalla toimialalla voimme kehittää työnkuvaasi vahvuuksiesi ja kiinnostuksesi mukaan.

Tehtävässä menestyminen edellyttää soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa ja kokemusta vastaavista tehtävistä. Lisäksi tarvitaan vahvaa verkkopalveluiden asiakaslähtöisen suunnittelun ja toteutuksen osaamista. Edellytämme hyviä yhteistyötaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä halua oppia uusia asioita. Ohjelmointitaidot ja kokemus IT-hankkeista sekä käyttöliittymäsuunnittelusta ovat toivomiamme vahvuuksia. Arvostamme aineistojen hallinnan järjestelmien, metadatan ja tiedonhaun tuntemusta.

Tehtävän palkkaus perustuu yliopistojen palkkausjärjestelmän muun kuin opetus- ja tutkimushenkilöstön tehtävien vaativuuskehikon tasoon 9. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuva palkanosa. Lisätietoja tehtävästä ja palkkauksesta antavat pääsuunnittelija Esa-Pekka Keskitalo, 09 191 44487, esa-pekka.keskitalo@helsinki.fi sekä johtaja Kristiina Hormia, 09 191 44418, kristiina.hormia@helsinki.fi.

Hakemukseen tulee liittää ansioluettelo. Kansalliskirjastolle osoitettu hakemus toimitetaan liitteineen sähköpostitse kk-hallintopalvelut@helsinki.fi, tai osoitteeseen Kansalliskirjasto, henkilöstösihteeri Aija Rantanen, PL 15 (Unioninkatu 36), 00014 HELSINGIN YLIOPISTO. Hakuaika päättyy keskiviikkona 9.6.2010 klo 15.45.

***

Kansalliskirjasto on Suomen suurin ja vanhin tieteellinen kirjasto. Se vastaa kansallisen julkaisuperintömme ja ainutlaatuisten kokoelmiensa kartuttamisesta, kuvailusta, säilyttämisestä ja käyttöön asettamisesta. Helsingin yliopiston suurin erillislaitos toimii myös koko kirjastokentän valtakunnallisena palvelu- ja kehittämislaitoksena. Kansalliskirjaston vuosibudjetti on noin 26 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 280.