Opinderin kehitystyö hyvässä vauhdissa

Elokuun lopulla se tapahtuu! Opinderin mobiiliappsin ensimmäinen versio julkaistaan yliopiston avajaiskarnevaalien yhteydessä.

Toukokuussa neljällä kampuksella tehtyjen käyttäjähaastattelujen perusteella käynnistynyt Opinderin tuotantoversion kehitystyö on heinäkuun lähestyessä hyvässä vauhdissa. Kahden Huimion (Codento) kehittäjän voimin paiskitaan hommia osittain myös heinäkuussa, jotta MVP (Minimun Viable Product) olisi valmis avajaisiin mennessä. Ensimmäisessä versiossa opiskelijat ja opettajat voivat kirjautua Opinderiin omilla Helsingin yliopiston tunnuksillaan sekä lähettää tapahtumakutsuja esim. ryhmätöihin tai yhdessä tenttiin lukemiseen liittyen. Opinder saa kurssi-ilmoittautumistiedot Oodista, joten opiskelija tai opettaja voi lähettää tapahtumakutsuja kohdennetusti tietyn kurssin opiskelijoille.

Lue lisää Opinderista aikaisemmasta blogipostauksesta Opinder – Find your Learning Buddy

3 thoughts on “Opinderin kehitystyö hyvässä vauhdissa

1. Kehitämme laitoksella digiopetusta, haluan seurata mitä opinder voisi tuoda. Yleensä opintojen ohjauksessa ongelmana on se etteivät kaikki opiskelijat käytä uusia ohjelmia esim opinderia, kuinka nopeasti yleistyy on tärkeää tietää. Se rajoittaa ainakin alussa käyttöä.

• Hei Mervi,
      Kiitos kommentistasi. Opettajat voivat myös olla aktiivisia Opinderin käyttöönoton laajentamisessa. Opinder saa kurssitiedot suoraan oodista, jolloin opiskelijat voivat löytää toiset samalla kurssilla olevat Opinderin käyttäjät. Jos toinen opiskelija ei vielä ole Opinderin käyttäjä, hänelle voi lähettää kutsun sähköpostiin liittyä mukaan.
      Kehitystyön etenemistä voi seurata täällä blogissa tai lähteä itse rohkeasti mukaan Opinderin käyttäjäksi. Opinderin seuraava versio julkaistaan ensi maanantaina 26.10., jolloin luvassa on parannuksia ja uusia toiminnallisuuksia.