Opettaja, ota käyttöösi Opetukseni sekä kurssisivut!

TIEDOTE: OPETTAJA, OTA KÄYTTÖÖSI OPETUKSENI SEKÄ KURSSIVUT!

Tämän vuoden alusta kaikille WebOodissa julkaistuille opetustapahtumille on luotu automaattisesti kurssisivu. Opettaja löytää omat kurssisivunsa henkilökohtaiselta Opetukseni-sivulta, joka kokoaa kaikki kuluvan lukuvuoden kurssit ja aikataulutiedot yhteen paikkaan. Vastaavasti opiskelija näkee kaikki omat kurssinsa omalla Opintoni-sivullaan.

Kurssisivulla näkyvät automaattisesti kaikki WebOodissa olevat kurssin tiedot, joita opettaja voi rikastaa haluamallaan tavalla. Kurssisivulla opettaja voi lähettää myös viestejä ja jakaa oppimateriaaleja. Opettaja voi itse määritellä kurssisivun sisällön näkyvyyttä, eli tarvittaessa rajata osan sisällöstä näkymään vain kurssille ilmoittautuneille opiskelijoille. Jos opettaja käyttää opetuksessaan muita palveluita, kuten Moodlea ja wikiä, toimii kurssisivu porttina niihin. Opettajan ei välttämättä tarvitse tehdä muuta kuin lisätä kurssisivulleen esimerkiksi käyttämänsä Moodle-alueen verkko-osoite ja mahdollinen kurssiavain. Näin opiskelija löytää myös Moodle-alueen sekä kurssisivun että henkilökohtaisen Opintoni-sivunsa kautta.

Kurssisivun valmiit tiedot tulevat WebOodista, joten kurssien kuvaustekstien sekä opettaja- ja opetusaikatietojen tulee olla oikein. Opetustapahtumalle lisätyllä opettajalla on automaattisesti päivitysoikeus kyseiselle kurssisivulle. Myös virkailijalla (opetustapahtumakohtainen Virkailija OpeOodissa tai organisaatiokohtainen OpasMuokkaaja) on oikeus muokata kurssisivuja.

Uusissa digitaalisissa oppimispalvelussa käytettävyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota ja Opetukseni-sivua ja kurssisivuja on helppo selailla niin puhelimella, tabletilla kuin tietokoneellakin. Palveluita kehitetään jatkuvasti, joten kehitysehdotuksia ja tietoja mahdollisista virheistä kannattaa ehdottomasti antaa. Jotta palautteen antaminen olisi mahdollisimman helppoa, on sivun oikeassa alareunassa palautenappi.

Opetushenkilöstölle on tarjolla tunnin mittaisia Opetukseni: Kurssisivut käyttöön -koulutuksia, joissa esitellään Opetukseni-sivu ja kurssisivut sekä neuvotaan niiden käyttöönotossa niin, että opettaja voi ottaa ne samantien käyttöönsä. Seuraavat koulutukset järjestetään 30.9. keskustakampuksella, 11.10. Meilahden kampuksella ja 25.10. Kumpulan kampuksella. Ilmoittautumiset koulutuskalenteri Henkassa.

Ota palvelut käyttöösi ja anna palautetta!