Opinderin lähdekoodi julkaistu avoimena

Opiskelijoiden kohtaamista ja vuorovaikutusta helpottava mobiilisovellus Opinder julkaistiin 11.1.2017 avoimena lähdekoodina GNU (General Public License, version 3) -lisenssillä. Opinder on Digitaalinen opetus- ja oppimisympäristö -projektissa toteutetuista sovelluksista nyt neljäs, joka julkaistiin GPL-lisenssillä. Kaikki julkaistut sovellukset ovat tuotantotasoisia eli muut oppilaitokset voivat ottaa ne vaikka heti käyttöönsä, kunhan huolehtivat integraatioista omiin opiskelijatietojärjestelmiinsä.

HY:n sovelluksia (Opintoni/opetukseni, Kurssisivut, Opinder, Moodi)  voi siis kehittää kuka tahansa. Näin sovellusten laatu paranee ja niihin saadaan mahdollisesti enemmän toimintoja vaikkapa opiskelijoiden itsensä kehittäminä.

Aikaisemmin blogissa enemmän juttua avoimesta lähdekoodista täällä

Tutustu HY:n avoimen lähdekoodin oppimissovelluksiin https://courses.helsinki.fi/fi/open