Ohjelmien aloitustapaamiset käynnissä

Opetuksen toteutuksen digiloikassa tavataan tällä hetkellä ensimmäiseen aaltoon valittuja koulutusohjelmien edustajia. Tapaamisista nousee selkeästi esiin se että nyt ollaan oikeasti lisäämässä digitaalisuutta uusiin kandiohjelmiin, pinnalla on ”tekemisen meininki”.

Ohjelmien tavoitteissa on yhtenäisyyksiä mm. videomateriaalin hyödyntämisessä, mooc:ien suunnittelussa sekä arvioinnin kehittämisessä. Näihin opetusteknologiapalvelut tulee järjestämään yhteisiä koulutustilaisuusuuksia ja työpajoja vielä kevään aikana. Tärkeää on että ohjelmat voivat jakaa myös omaa osaamistaan ja ideoitaan toisille sekä saada ja  antaa palautetta toisilleen. Näin voimme yhdessä ottaa digiloikan ekoja askeleita opetuksessa ja opiskelussa.