Pöytäkirja, 12.4.2012

Dilemma ry:n hallituksen kokous 12.4.2012

Läsnäolijat: Jori Käis, Juuso Kähönen, Jenni Rönkkö, Otto Rajala, Henri T. Hyvönen, Huu Tiainen, Anni Tolvanen, Heli Eronen, Maria Hämeen-Anttila, Pekka Tolvanen, Niina Niemi, Niko Lempa.

Valittiin puheenjohtajaksi Anni Tolvanen ja sihteeriksi Jori Käis.

1 Puheenjohtaja avasi kokouksen klo 19:15.

Minervan Pöllö käsiteltiin poikkeusjärjestyksessä esityslistan tässä vaihessa, koska lehden edustajalla oli kiire muualle.

Huu kertoi pöllöstä, erityisesti merchandiseasioista. Parasiittiklubi (Pöllö kyljessä) epätodennäköinen koska ei ole riittävästi järjestäjiä. Vuoden toisen numeron juttujen deadline on 15.5. Ensimmäisen budjetti oli 440e, seuraava maksaa vähemmän. Kassiprojektin toteutuksen yksityiskohtia puitiin.

2. Hyalin tervehdys: hypättiin yli.

3. Opintoasiat

3.1 Tilannekatsaus oppiaineittain: filosofin edustus puuttui; käytännölliseen ei erityisempää, valtsikan tulevaan strategiaan kuuluu ”yhteisten opintojen lisääminen” valtsikan sisällä, lisäksi käyttiksen hlökunnan radiohiljaisuus vaatinee interventiota; teoreettisessa ”kuolemanhiljaista”, uusien tutkintovaatimusten myötä löytynyt 1 virhe tenttikirjoissa: logiikan 1. täydennysosa tarjoaa tentittäväksi kirjaa, jota ei ole olemassa.

3.2 Tuutorit: Käyttikseltä puuttuu edelleen. Valtsikan Aimo Annokseen kaivataan Dilemman osuus.

3.2 Tasa-arvoasiat: Kysely (syrjinnästä yleisesti) tulossa.

3.2.1 Tasa-arvopaneeli 17.4: koskee ilmeisesti lähinnä sukupuolentutkimuksen tilannetta. Muun yliopiston tilanne sivujuonteena. Ainakin Niina menossa.

4. Dilemma järjestörekisterissä

4.1. Tietojen päivitys: Anni tekee ja osaltaan tiedustelee myös allaolevasta (kohta 4.2) ihmetyksen aiheesta.

4.2. Patentti- ja rekisterihallituksen tekemät muutosehdotukset sääntöihin: ei saa olla ”tarvittaessa” kahta vuosikokousta, vaan eksplikoitava tarkasti johonkin arvoon?

5. Vuosijuhlat

5.1 Tilannekatsaus: Sarri (toimikunnan vetäjä) ei paikalla.

5.2 Seuraava kokous: ei sovittu (kts. kohta 5.1).

6. Valtsikan laulukirja

6.1. Sponsorit: 6.5. pitäisi olla yhden laulukirjan sivun edestä sponsori, muuten Dilemma joutuu maksamaan osuudestaan.

6.2. Dilemman laulut: 6.5. deadline. Anni masinoi suunnittelukilpailun.

7. Virvokeretki ja sen hedelmien loppusijoitus: tällä hetkellä saalis on hajautettuna eri paikkoihin. Uusi retki organisoidaan syksyllä.

8. Muut vastuualueasiat

8.1. Tilat: Eija Vuorta lähestytty. Anni seuraa laitosjohtoa. Metsätalossa vaikuttaisi olevan mahdollisia paikkoja.

8.2 .Talous: ”Rahaa hyvin ja lisää tulossa”. Hallituslaisten velkasuhteita Dilemmaan ja toisiinsa selviteltiin.

8.3. Pöllö: käsitelty aiemmin poikkeusjärjestyksessä.

8.3.1 Parasiitti: kts. kohta 8.3.

8.4 Ruumiinkulttuuri: Valtsikan sählyturnaus tulossa. Pidettäisiinkö keväällä tulevan syksyn lisäksi Peirce? Kannun neppiskaba tulossa.

8.5. Kulttuuri: Jossain vaiheessa balettiin? 24-26.4. tanssiesityksiin? Vapaamuurareista viimein kuulunut jotain. 18.4. pääsisi Ateneumiin ilmaiseksi, mutta kultturivastaavat ovat kiinni muualla. Kannun puolesta käynti Puhdistus-oopperassa. Jossain vaiheessa kaupunginmuseoon ja Sederholmin museoon (valokuvanäyttely). Oopperan kohdalla saman päivän lippuja voitaisiin jatkossa hyödyntää ex tempore -jutuissa. Leffailta tulee vielä. Peripatetia toukokuussa.

8.6. Ympäristö: su 22.4. Kontaktin kirppis Alinassa mahdollistaa Dilemmalle varainhankintaa, esim. Minervan kamat jos valmiit? Kannun puolella suunnitellaan hankittavan tölkinmurskauskonetta alumiinikeräyksen yksinkertaistamiseksi. Dilemman pussikaljatapahtuma 4.5? Tähtitorninmäellä?

8.7. Suhteet

8.7.1. Kansainvälinen toiminta: yhteyksiä Espanjan suuntaan? Ovat innokkaita. Pieta yrittänyt ottaa yhteyttä Oxfordiin, mutta opiskelijat eivät kuulemma ole sielläpäin järjestöllisesti yhdistyneet. Jäänee kuvitelmaksi.

9. Menneet tapahtumat

9.1 Sunnuntaibrunssi: jatkossa voisivat olla hitusen myöhemmin tai vaihtoehtoisesti tarvitaan kaksi kattausta!

9.2. Karjala takaisin -latotanssit: virvokehakureissulaiset toteavat, ettei enää bileitä samana päivänä.

9.3. Pääsiäisbakkanaalit: Uudella ”eteistila” toimi hyvin seurustelualueena. Joku oli yrittänyt varastaa tiskikassasta – oltava tarkkana jatkossa kassahangaroundien kanssa.

10. Tulevat tapahtumat

10.1. Laitoskahvit 13.4.: klo 14 →

10.2. Kuppala UP goes UP 19.4: roudausvastuista keskustellaan listalla.

10.3. Kannusuunnistus 25.4.: Moodin & Polhon kanssa rasti, Heli ja Annikin ehkä menevät.

10.4. Karkkisitsit 6.5: hypättiin yli (kts. kohta 5).

10.5. Alinan varauskierros: ensi viikolla. Syksylle joku perjantai tai lauantai bileille, kerrankin?

10.6. Suomenlinnan laitoskahvit: 18.5. jatkopaikka Kupolissa, Otto selvittää.

10.7. Megasitsit: 29.5.

10.8. Mahdollinen veneretki: Toteutetaan! Toukokuun puoliväli ajankohtana.

10.9. Sähly: 21.4.

10.10. Peli-ilta/-illat: Sähköposteillaan ajankohdasta ja mahdollisuuksista.

10.11. Kulttuuririennot: leffailta/-illat; tarkemmin kohdassa 5.3.

11. Muut esille tulevat asiat: ei.

12. Mitä sovittiin? Käytiin sitoumukset lävitse:

Anni kysyy laitokselta valtsikan yhteisopintokaavailuista. Niina osallistuu tasa-arvopaneeliin. Anni on yhteydessä patentti- ja rekisterihallitukseen. Laulusta järjestetään suunnitelukilpailu. Jenni ja Niko järkkäilevät leffailtaa. Henri hommaa kirppispöydän. Jori, Maria ja Anni hoitavat laitoskahveja 13.4. Jori ja Anni hoitavat soitin- ja PA-puolta Kuppala UP:hen, Heli vastaa virvokkeista.

13. Seuraava kokous: 9.5. klo 18 Uudella alustavasti.

13. Kokouksen päättäminen: puheenjohtaja päätti kokouksen klo 21:25.