Ratkaisumme teknologinen sovellus kehitetään Software Factoryssa

Millainen se suunnitteilla oleva Experience Sampling Application oikein on, jolla oppilaat arvioivat globaaleja kompetenssejaan? Entä Collective Competence Wall, mikä on kompetenssiseinä? Näihin kysyksiin saimme vastata toistuvasti kevään semifinaalivaiheessa. Nyt ratkaisumme teknologisen sovelluksen ensimmäinen versio, Dlearn.Helsinki 1.0, on melkein valmis. Pian pääsemme testaamaan kehitettyä sovellusta aidossa luokkatilanteessa.

Dlearn.Helsinki-tiimiläisiä, sovelluksen kehittäjät sekä Skype-yhteydellä palaveriin osallistuva kurssin opettaja.

Selainpohjainen oppilaiden kokemuksia keräävä sovellus ja siihen sisältyvä kompetenssiseinä on kehitetty Helsingin yliopistossa tietojenkäsittelytieteen maisteriopintoihin kuuluvalla valinnaiskurssilla Software Factory Experience. Tiimimme pääsi Software Factoryn asiakkaaksi ja opiskelijat rakentavat sovelluksen meille tilaustyönä.

Software Factory on tietojenkäsittelytieteen laitoksen kokeellinen ohjelmistojen tutkimus- ja suunnittelulaboratorio, jonka tavoitteena on innostava oppiminen, monialainen tutkimus ja yrittäjyyden kannustaminen.

Yhteisessä palaverissa Software Factoryn tiloissa.

Yhteistyö Software Factoryn kanssa on ollut mahtava kokemus. Asiantuntevat maisteriopiskelijat ymmärsivät heti mitä haluamme, ja yhteisten palaveriemme kautta ideamme on saanut jopa uusia ulottuvuuksia. Jo ensimmäisen viikon jälkeen näimme selkeän hahmon rakentumassa olevasta sovelluksesta. Nyt työ alkaa olla valmis ja pääsemme pian testaamaan sovellusta opettajan ja oppilaan näkökulmista.