Tervetuloa projektikurssille!

Mikä yhdistää viestinnän opiskelijaa, kalataloustieteilijää ja kulttuuritutkijaa?

Environmental Change and Global sustainability (kavereiden kesken ECGS)  maisteriohjelman ensimmäinen projektikurssi on alkanut. Opiskelijat ja ohjaajat kokoontuivat Viikin Biokeskus 1 kurssisaliin maanantaina 15. tammikuuta    tutustumaan ja kuulemaan kurssin toimintaperiaatteista.  Seuraavien seitsemän viikon aikana ratkotaan yhdessä ulkopuolisten yhteistyökumppaneiden kanssa kestävyyteen ja Itämeren suojeluun liittyviä haasteita. Täällä ideat saavat virrata, vääriä vastauksia ei ole ja jokaisen osaamiselle on taatusti käyttöä.

Opiskelijat on koottu mahdollisimman monitieteisiin ryhmiin, ja osallistujia onkin ilahduttavan kirjava joukko eri tiedekunnista. Osallistujat löysivät oman ryhmänsä kuvapalapelin avulla ja pohtivat oman ryhmänsä vahvuuksia. Kurssin yhteistyökumppaneita ja haasteita ei  kuitenkaan vielä paljastettu – voisiko kuvassa olla esimakua siitä, mitä tuleman pitää?

Huomenna ryhmät tapaavat viimein yhteistyökumppanit ja pääsevät tosissaan haasteiden kimppuun. Kun tarkoitus on löytää uusia ratkaisuja, tällä porukalla se onnistuu varmasti!