Tervetuloa 27.8. ja 28.8. Viikkiin – EKT 50 v.

Hei kaikki vanhemmat ja nuoremmat opiskelijapolvet ja valmistuneet sekä elintarviketieteiden ystävät ja tukijat!

Tämä on toisto ja kevyt päivitys ennen lomia lähettämääni kutsuun.

Minulla on siis ilo kutsua teidät Viikkiin tulevan elokuun viimeisenä torstaina ja perjantaina sen merkeissä, että syyskuussa on 50 vuotta siitä, kun elintarvikekemian ja -teknologian opetus aloitettiin maatalous-metsätieteellisessä tiedekunnassa.

Kyseessä oli suomalaisen elintarviketeollisuuden ja amerikkalaisen Kellogg-säätiön yhteinen ponnistus, ja silloisen dosentti Pekka Koivistoisen aktiivisen toiminnan tulos.

Perjantaina 28.8. käydään Viikin B1-salissa läpi tätä historiaa, jolla on laajempiakin poliittisia taustoja. Samalla luotiin edellytyksiä Viikin kampuksen kehittymiselle ylipäänsä. Siitäkin kuulemme, kuten myös EKT-oppiaineen ja laitoksen ja opetuksen ja tutkimuksen kehittymisestä.

Ja toki nykypäivän tutkimus on esillä.

Muistakaa myös torstain 27.8. cocktail-tilaisuus EE-talossa 17.00, rehtorin tervehdys siellä ja kävelykierros Viikissä, sekä klo 19.00 alakavat  Lipidin järjestämät sitsit!

Ohjelma löytyy blogista https://blogs.helsinki.fi/ekt-paiva/. Blogista löytyvät myös ilmoittautumislinkki ja kutsu EKT-päivän sähköpostilistalle.

Aurinkoista eleokuuta!  Nähdään!

Hannu Salovaara

prof. (emer. 1.6. lukien)

hannu.salovaara@helsinki.fi