Kurssitarjontaa 2015

349_ymphyg

Eläinlääketieteellisen tiedekunnan perusopiskelijoilleen järjestämille vaihtoehtoisten opintojen kursseille voivat hakea myös valmistuneet eläinlääkärit ja muut kiinnostuneet täydennyskoulutukseen.

MOLECULAR METHODS APPLIED FOR STUDIES OF EPIDEMIOLOGY OF FOOD-BORNE AND WATER-BORNE PATHOGENS AND ANTIMICROBIAL RESISTANCE MECHANISMS

Aika ja paikka: 2.-3.3.2015 EE-talo, Agnes Sjöbergin katu 2, Viikki, Helsinki

Järjestäjä: Helsingin yliopisto, eläinlääketieteellinen tiedekunta, elintarvikehygienian ja ympäristöterveyden osasto.

Sisältö: Kurssilla perehdytään patogeenisten mikrobien molekyylibiologiseen tyypittämiseen ja mikrobilääkeresistenssiin. Osallistuja ymmärtää mikrobien molekyylibiologisessa tyypittämisessä yleisesti käytettyjen menetelmien perusperiaatteet sekä tietää, miten menetelmiä voidaan käyttää hyödyksi esim. epidemiologisissa tutkimuksissa, kontaminaatioreittien selvityksessä sekä bakteerilajien tunnistamisessa. Osallistuja tuntee mikrobilääkeresistenssin syntymiseen vaikuttavat tekijät, ymmärtää resistenssimekanismit ja globaalin tilanteen mikrobilääkeresistenssiin liittyen.

Kurssikieli: Englanti

Kohderyhmä: Eläinlääketieteen perusopiskelijat, erikoiseläinlääkärin jatko-opintoja suorittavat ja muut eläinlääkärit.

Osallistumismaksut:

• koko kurssi 200 € (+ ALV 24 %)
  • yksittäinen päivä 100 € (+ ALV 24 %)
  • Helsingin yliopiston perus- ja jatko-opiskelijoille maksuton

Lisätiedot: Professori Marja-Liisa Hänninen, marja-liisa.hanninen(at)helsinki.fi ja tutkijatohtori Annamari Heikinheimo, annamari.heikinheimo(at)helsinki.fi.

Ilmoittautumiset: Opiskelijat WebOodissa 1.2.2015 mennessä opintotunnisteella 90312, muut 13.2.2015 mennessä el-eyhl(at)helsinki.fi. Perus- ja jatko-opiskelijat ovat etusijalla.

Kurssikoko: max. 30 opiskelijaa.

ELÄINLÄÄKÄRI ESIMIEHENÄ: JOHTAMIS- JA VUOROVAIKUTUSTAIDOT

Aika ja paikka: 14.-17.4.2015 EE-talo, Agnes Sjöbergin katu 2, Viikki, Helsinki

Järjestäjä: Helsingin yliopisto, eläinlääketieteellinen tiedekunta, elintarvikehygienian ja ympäristöterveyden osasto.

Sisältö: Neljän lähiopetuspäivän sisällössä käsitellään mm. seuraavia teemoja:

• Asioiden johtaminen / strateginen johtaminen
  • Ihmisten johtaminen ja itsensä johtaminen
  • Vuorovaikutus ja viestintä

Kohderyhmä: Eläinlääketieteen opiskelijat sekä valmiit eläinlääkärit. Kurssi sopii niin elintarvike- ja terveysvalvonnan tehtävissä kuin praktiikassakin toimiville eläinlääkäreille

Osallistumismaksut:

• koko kurssi 300 € (+ ALV 24 %)
  • yksittäinen päivä 100 € (+ ALV 24 %)
  • Helsingin yliopiston perus- ja jatko-opiskelijoille maksuton

Lisätietoja: Yliopistonlehtori Mari Nevas, mari.nevas(at)helsinki.fi.

Ilmoittautuminen: Opiskelijat WebOodissa 15.3.2015 mennessä opintotunnisteella 90367 (kiintiö täynnä), muut 13.2.2015 mennessä el-eyhl(at)helsinki.fi. Kurssille otetaan enintään 20 eläinlääketieteen opiskelijaa ja tämän kiintiön täyttyessä enintään viisi valmista eläinlääkäriä.

Kurssikoko: 20-25 osallistujaa.