Miten toimin ongelmatilanteissa

  • Tenttitilan rakennus on suljettu –  Aattoina ym. erikoispäivinä ja opetusperiodien ulkopuolella rakennukset voidaan sulkea normaali aiemmin tai olla suljettuna. Aukioloaikoja voi tiedustella rakennuksen vahtimestareilta. Kiinteistöjen ja kampuskirjastojen aukioloajat ilmoitetaan verkossa. Peru ilmoittautumisesi ja tee uusi varaus. Ole tarvittaessa yhteydessä tentaattoriin.
  • Kone ei käynnisty tai toimi oikein – tarkista johdot ja yritä käynnistää kone uudestaan.
  • Selain ei käynnisty – Käynnistä kone uudestaan.
  • Olet tentissä liian aikaisin –  Odota tentin alkamista paikallasi selainta sulkematta. Tentti käynnistyy automaattisesti.
  • Kone ilmoittaa että olet väärällä koneella – Siirry oikealle koneelle.
  • Selain aukeaa, mutta tenttiakvaariojärjestelmä antaa virheilmoituksen – Sulje selain ja avaa se uudestaan. Jos ongelma jatkuu, kokeile käynnistää kone uudestaan.
  • Selain ohjautuu automaattisesti muualle kuin järjestelmän kirjautumis- tai etusivulle – Kirjoita osoitekenttään osoite https://examinarium.helsinki.fi
  • Selain tai tenttikone jumittaa tai kaatuu kesken suorituksen – Käynnistä kone uudestaan, avaa selain, kirjaudu ja jatka tenttiä.

Jos et tästä huolimatta onnistu suorittamaan tenttiä, poistu tilasta (tilasta poistuminen päättää tentin), kuvaa tarkasti ongelma ja ota yhteyttä johonkin seuraavista:

  • Keskeytynyt tentti: Opetusteknologiapalvelujen tenttiakvaariotuki (ok-tenttiakvaario@helsinki.fi)
  • Tenttikoneisiin liittyvät ongelmat: Helpdesk (helpdesk@helsinki.fi, p. 02941 55555)
  • Tentin ohjeisiin tai sisältöön liittyvät kysymykset: ole yhteydessä tentaattoriin.