Tentaattoritiedote 1/2018

Vuoden ensimmäisessä tentaattoriviestissä vinkkejä Examinariumin käyttöön:

1. Examinarium-tenttien arvioinnista ja rekisteröinnistä
  2. Suorituskerroista ja niiden vapauttamisesta
  3. Tenttivastausten säilytysaika 12 kk
  4. Uusi tenttitila Viikkiin helmikuussa ja tenttikone Lahteen
  5. Webinaari 1+2 = matemaattisten aineiden tenttiminen

1. Examinarium-tenttien arvioinnista ja rekisteröinnistä

Tentaattoreiden ei tarvitse toimittaa rekisteröintiin Examinarium-tenttien suoritustietoja, jotka on merkitty kokonaissuoritukseksi. Käytännössä tentaattorin lukitessa arvioinnin (painike ”Lukitse ja tiedota opiskelijaa”), suoritustiedot esirekisteröityvät Oodiin. Opintoneuvojat saavat seuraavana aamuna tiedon esirekisteröidyistä Examinarium-tenteistä. Mikäli Examinariumissa on lukittu virheellinen suoritustieto, ilmoitetaan virheestä opintoneuvojille ja tiedot korjataan Oodiin.

Examinariumissa tentin arvosanavaihtoehtojen perässä on vaihtoehto ”Ei arviointia”. Tätä voi käyttää tapauksissa, joissa tenttiä ei syystä tai toisesta arvioida lainkaan. Ei-arvioiduista tenteistä ei lähde viestiä opiskelijalle eikä arviointi lähde Oodi-rekisteröintiin.

2. Suorituskerroista ja niiden vapauttamisesta

Tentin asetuksissa määritetään suorituskertojen määrä ennen arviointia. Arviointi vapauttaa tenttikerran vastattujen tenttien osalta, jotta uusiminen on mahdollista. Examinarium laskee vastatun tentin lisäksi keskeytetyn ja perumattoman tenttikerran (No-show) suorituskerraksi. Keskeytettyjen ja perumattomien tenttikertojen kohdalla tentaattori pystyy vapauttamaan opiskelijan suorituskerran seuraavasti: Examinariumin työpöydältä valitse tentti, klikkaa linkkiä

No-show-tapaukset / Keskeytetyt ja Vapauta. Vaihtoehtoisesti voi etsiä tehtyjä tenttejä Opiskelijat-sivun kalenterista ja vapauttaa hakutuloksista suorituskertoja. Tentin asetuksissa voi tarvittaessa korottaa suorituskertojen määrää. Oletusasetuksena sallittujen suorituskertojen määrä ennen arviointia on 1.

3. Tenttivastausten säilytysaika 12 kk

Muistathan, että tenttivastaukset ja arvioinnit säilyvät Examinariumissa vuoden ajan (12 kk). Mikäli tarvitset vastauksia tai suoritustietoja tätä pidempään esimerkiksi osasuoritustietojen koostamista varten, ota tiedot itsellesi talteen.

4. Uusi tenttitila Viikkiin helmikuussa ja tenttikone Lahteen

Uusi kuuden koneen tenttitila aukeaa Viikin Infokeskus Koronan neljännessä kerroksessa helmikuun aikana. Nykyinen kahden koneen tila poistuu tämän jälkeen käytöstä. Lähiaikoina opiskelijoillemme avautuu mahdollisuus tenttimiseen myös Lahdessa Niemen kampuksella.

5. Webinaari 1+2 = matemaattisten aineiden tenttiminen

2.2. EXAM-konsortion Akvaariorakkautta? -webinaarisarjan seuraavassa webinaarissa perjantaina 2.2.2018 kello 13.15 -14.45 aiheena on matemaattisten aineiden tenttiminen. Osoite: https://connect.funet.fi/akvaariorakkautta

• Alustaja: Mikko Lammi (TTY)
  • Puheenvuoro 1: Matematiikan EXAM- tentti & Matlab (yliopistonlehtori Simo Ali-Löytty, Tampereen teknillinen yliopisto)