Vierailu HIP:n kahvihuoneeseen ti 5.2. klo 14

Tutkijapiiri aloittaa uuden konseptin ja suuntaa kahvittelemaan Fysiikan tutkimuslaitoksen (Helsinki Institute of Physics, HIP) henkilökunnan kanssa. Tarkoituksena on kiertää kevään aikana kaikki Fysiikan laitoksen osastot, istuutua saman pöydän ääreen ja tutustua henkilökuntaan ja osastoilla tehtävään tutkimukseen, sekä vaihtaa näkemyksiä opiskelijoiden ja tutkijoiden välillä.

Tiistaina 5.2. klo 14.15 alkaen samaan kahvipöytään kanssamme istuutuvat ainakin teoreettisen fysiikan professori Kari Rummukainen, kosmologi, yliopistonlehtori Syksy Räsänen ja kokeellisen hiukkasfysiikan professori Paula Eerola. Tarkoituksena on keskustella niin kosmologiasta ja hiukkasfysiikasta itsestään kuin niiden opiskelusta ja tutkimuksesta – paikallaolijoiden mielenkiinnon mukaan. Lisätietoa HIP:ssä tehtävästä tutkimuksesta löydät HIP:n kotisivuilta.

Tapaamme tiistaina etukäteen klo 14.10 Physicumin aulan pyörivän kiven luona, josta siirrymme 3. kerrokseen HIP:n kahvihuoneeseen.

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

This entry was posted in Tapahtumat. Bookmark the permalink.