Blogin elvytys

Vuosi on 2016. Parempi ottaa blogi uudelleen käyttöön nyt kuin ei milloinkaan. Aloitanpa sen kevyellä katsauksella siihen mitä on tuleva!

Tutkijapiirin opiskelijavetäjät vaihtuivat. Tervetuloa mukaan, Sakke ja Anni! Kiitos myös aiemmille vetäjille, Joonalle ja Antille, taustatuesta, joka epäilemättä jatkuu ainakin jonkun aikaa vetäjänvaihdoksesta eteenpäin. Puuhaa näet riittää.

Uusien tutkijapiiriläisten haku on laitettu käyntiin, kesäkoulua alettu suunnitella, sekä tiederetriitin toteuttamista selvittää. Tällä hetkellä retriitin ajankohta näyttää asettuvan kevään perioditauon tienoille.

Uutena viikkotapahtumana ajattelimme vakiinnuttaa 2015 pikkujouluissa kokeillun “löydä kiinnostava tiedeartikkeli, kysy alan fyysikkoa kertomaan siitä” -konseptin. Sekä yleisö että luennoitsija tuntuivat pitävän tästä – tarjosihan se ikkunan alan ammattilaisen ajattelumaailmaan. Opiskelijan voi myös olla haastavaa erottaa julkaisuissa väitettyjen tulosten todelliset saavutusjyvät hype-akanoista, ihan jo taustatiedon puutteesta johtuen.

Otetaan siis kaikki ilo irti tutkijapiiri-statuksesta. Luetaan niitä artikkeleita ja populaaritiedejulkaisuja, nykäistään jotakuta hihasta ja opitaan samalla tervettä tieteen tekemistä meitä kokeneemmilta.

-Tomi

This entry was posted in Sekalaista. Bookmark the permalink.