Sukupuolittunut vihapuhe – uusi ilmiö? 8.12.

“Onko sukupuolittunut vihapuhe ja sen vastustaminen vain historiallinen ilmiö? Ketä ovat tämän päivän Christine de Pizan, Lucretia Marinella tai suffragetit ja heidän vastustajansa? Teologian tohtori Ilse Paakkinen avaa vihapuheen historiaa 1400-luvulta nykypäivään kiinnostavien esimerkkien avulla. Vihapuheen normalisointi ei ole uusi ilmiö. Vihapuheen esittäjät ovat osanneet ennenkin ”pestä kätensä”, olla loukkaantuneita ja vierittää itseään koskevan syyllisyyden muiden harteille.”

Sosiaalietiikan oppiaineen järjestämä tapahtumasarja sosiaalietiikan iltamat keskittyy torstaina 8.12. sukupuolittuneen vihapuheen käsittelyyn. Tapahtumasta tiedotettiin Helsingin yliopiston alumnien uutiskirjeessä 1.12.