Kioskedin Micke Paqvalen oli koulussa takarivin poika

Koulussa Micke Paqvalen oli takarivin poika, joka ei auktoriteetteja kumartanut. Tänään hän on Kiosked yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja. Kiosked on nopeasti kasvava ja palveludesignistaan palkittu verkkokauppayritys. Yritys on toiminut vuoden 2010 alusta. Kiosked tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden markkinoida lempituotteitaan esimerkiksi Facebook-kuvissaan tai blogijulkaisuissaan. Kiosked panostaa käyttäjäkokemukseen, Paqvalenin mukaan lähtökohtaisesti palveluita täytyy aina suunnitella paras asiakaskokemus mielessä.

99Venturesin Oppo Nyrövaaran isännöimällä aamukahvilla keskusteltiin menestyksekkään start upin reseptistä. Micke korostaa ihmisten roolia: oikeanlaisten ihmisten löytäminen sekä heidän kykynsä ratkaista ongelmia. Hän on itse rakentanut monikulttuurisen työyhteisön, jossa henkilöstö edustaa 25 kansallisuutta. Paqvalen muistuttaa, että kaikki lähtee selkeästä visiosta ja sen erinomaisesta toteutuksesta.   Tarvitaan win-win-win-ajattelua, jatkuvaa ymmärrystä siitä kuinka toiminta hyödyttää kaikkia toimijoita/osapuolia. Micken ohjenuora osallistujille on, että asiat kannattaa pitää yksinkertaisina ja muistaa, että  ”life is local, business is global”.

Micken mukaan pahin erehdys, jonka voi yrittäjyyden saralla tehdä on se,  ettei ole tehnyt riittävästi erehdyksiä ja kokenut epäonnistumisia, koska niistä oppii ja kasvaa.

Seuraava Been there / done that -aamukahvi 24.5. klo 9 Think Companyllä Nomon Harri Rautio. Rekisteröidy täällä