Fuksiaisten Kajahdus- rastin kirjallinen anti

Julkaistavaksi rastin kirjallinen anti. Jokainen ryhmä myös piirsi fuksisyksystään kuvan – kuka korostaen päätoimituksen ulkoisia avuja, kuka keskittyen eksistentiaaliseen ilmaisumuotoon.

TEAM HAKKARAISET
Aloitimme sosiaalityön fuksien kanssa lukuvuoden jättämällä menemättä arvoisan rehtorin tervehdykseen. Haluamme kiittää mahdollisuudesta seurata avajaisia via internet. Haluamme samalla kiittää Kajahduksen päätoimitusta sen erinomaisuuden vuoksi. Tämä mahdollisuus kirjoittaa fuksirastilla on ikimuistoinen. Tämän ikimuistoisen fuksisyksyn aikana fuksit kokivat yhdessäolon ratkirieumukasta huumaa. He lauloivat, tanssivat, ryömivät ja myhivät yhdessä ympäri Helsingin keskustaa; he kävivät jopa luennoilla ja opiskelivat kaikenlaista tärkeää. Mutta parhainta kaikessa oli se, että ne pystyivät liittymään Kajahdus- lehden tiimiin kaikkien kauniiden, menestyneiden ja viisaiden toimittajien ja opiskelijoiden seuraan. Tämä oli kaikkien aikojen menestyksekkäin syksy. Siis tarkoitan: koko elämäni menestyksekkäin syksy. Kerroinko jo siitä kun Hanna ja Heikki joivat samasta lasista viime jatkoilla? Tänään aamulla kuulin että Hanna olisi halunnut tehdä sen Velin kanssa.. enkä yhtään ihmettele! Aivan lopuksi haluan todeta, että Kajahduksen toimitus voitti äänestyksen, kun fukseilta kysyttiin keneksi he haluaisivat isona tulla. Fuksisyksy jatkukoon.

TEAM MAMMAT
Fuksisyksy alkoi kosteissa merkeissä 30.8.2011. Valitettavasti kaikilla ei ollut sateenvarjoja mukana, mutta niinhän sitä sanotaa, että sopu sijaa antaa, joten ohikulkija saattoikin nähdä kaksi toisilleen tuki tuntematonta pikkuruista fuksia toisiinta kietoutuneina saman sateenvarjon alla. Vaikka syksy onkin ollut sateinen, ovat tutorit ja etenkin Kajahduksen toimitut tuonut valoa sateen keskelle. Tosin kaikkia ei sade ole haitannut, Jennikin ui Mantalla ihan keskellä kirkasta päivää, vapaaehtoisesti! Monta kertaa olen ehtinyt blondina eksyä kampukselle, mutta aina perille löytänyt! Kaikki eivät kuitenkaan perille löytäneet yhtä helposti. Eräskin fuksi harhaili heti ensimmäisenä yönä yliopiston avajaisten jälkeen aivan vitun kännissä pitkin Töölöä. Hänellä ei suinkaan ollu vaikeuksia suunnistaa keskusta-kampuksella vaan – kuinkas onkaan, kotiinsa. Ensimmäiset luennot professori Maritta Törrön johdolla olivat antoisaa Kyösti Raunion kertausta. Myös tilastotiede ja julkisoikeus innostavat. Ja vaikka ei olisi julkisoikeuden kurssille (käyn sitten ensi syksynä heti!) niin kaikki muukin opiskelu maistuu yhtä mannalle. Mannapuuro oli hyvä aamupala fuksille, kun piti lähteä kouluun ensimmäisenä jännittävä orientaatiopäivänä. Oppiaine- esittelyssä Maija- fuksi avasi suunsa väärässä paikassa saapuessaan myöhässä paikalle, mutta prof. Maritta Törrönen suhtautui uuteen keltanokkaan lempeästi.

TEAM P****MAGNEETIT
Fuksisyksy 2011 on ollut mahtava. Meidät, pienet fuksit, on otettu avosylin vastaan. Enään en voisi kuvitellakaan opiskelevani esim. ammattikorkeakoulussa. Minusta myös oppiaineeni yhteiskuntapolitiikan professorit, J.P. Roos ja Risto Eräsaari vaikuttavat kiinnostavilta ja inspiroivilta. Erityisen paljon minua kiinnostaa järjestötoiminta ja Kajahdus- lehden toimitus. Syksyn huippukohtia ovat olleet Kannun fuksisuunnistus ja Stigman ja Stydin fuksiaiset. Niissä keskityttiin hävyttömyyteen, yläaste tasoiseen huumoriin ja juomiseen, toisin sanoen olennaiseen. Opiskelu on edelleen mysteeri, eikä se olekaan merkittävää. Kaikissa mahdollisissa tilanteissa on korostettu, että opiskella ehtii mutta fuksisuunnistus on vain kerran elämässä. Once in a lifetime tilaisuus! Tämähän on juuri sitä mitä olen halunnut tehdä koko elämäni. Aion ottaa fuksisyksystä kaiken irti. Tähän mennessä on oltu jo Suomen Pankilla ilman vaatteita sekä krapulassa luennolla. Odotan hienoa syksyä sekä antoisaa opiskelua. Tiedon jano on kova!

This entry was posted in Aiheeton. Bookmark the permalink.

3 Responses to Fuksiaisten Kajahdus- rastin kirjallinen anti

1. Petra says:

Onko ‘professori Maritta Törrö’ alkuperäistekstiin ilmestynyt kiehtova hahmo vai Velin luomus? :)

2. Petra says:

Ja mitä team Mammoille on tapahtunut? :-0

3. Veli Airikkala says:

Team Mammat kävi aidan epädiplomaattisella puolella mutta on nyt tulleet järkiinsä taas.