Kemian aineenopettajaksi hakeneita ennätysmäärä!

Helsingin yliopistoon oli tänä keväänä yhteensä 22071 hakijaa. Kemian aineenopettajaksi hakijoiden määrässä oli kaikkein suurin nousu koko yliopistossa.

Kemian aineenopettajaksi haki tänä vuonna ennätysmäärä opiskelijoita. Yhteensä 49 opiskelijaa haluaisi kouluttautua tärkeään, luovaan ja merkitykselliseen, joskin vaativaan kemian opettajan ammattiin.  Hakijamäärä kasvoi viime vuodesta huimat 36 %, kun monien muiden alojen hakijamäärät laskivat huomattavasti.

Suomi tarvitsee innostuneita ja motivoituneita kemian opettajaopiskelijoita. Helsingin yliopiston Kemian laitos, 15-vuotias Kemian opettajankoulutusyksikkö, Opettajankoulutuslaitos ja harjoittelukoulut yhdessä tarjoavat parasta mahdollista koulutusta tuleville perusopetuksen ja lukion kemian aineenopettajille.

Lisätietoa:

Kuva: LUMA-keskus Suomi