Hallituksen kokous 06/2009

KANSANTALOUSTIETEEN OPISKELIJAT RY
HALLITUKSEN KOKOUS 6/2009 PÖYTÄKIRJA

Aika: Perjantai 17.4.2009 klo 16.00
Paikka: Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjaston kokoushuone, Unioninkatu 35, Helsinki

Läsnäolijat: Paul Stenbäck, Anssi Heinonen (kohtaan 12 saakka), Erkka Saarinen, Jani Valtonen, Nina Ahola (kohdasta 5 alkaen), Mira Hoffström, Janne Rajala ja Anna-Liina Olkinuora (kohtaan 16 saakka)

1. Kokouksen avaaminen

– Puheenjohtaja Paul Stenbäck avasi kokouksen klo 16.08

2. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

– Todettiin, että kokous on laillinen, mutta ei päätösvaltainen, koska paikalla ei ole puolet hallituksesta. Päätettiin tästä huolimatta pitää epävirallinen kokous ja käydä esityslista läpi.

3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen

– Lisättiin kohdaksi 5 HYAL:in esittäytyminen, ja siirrettiin muut kohdat numerolla eteenpäin.

4. Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen

– Tehdään seuraavassa hallituksen kokouksessa 7/09

5. HYAL:in edustaja Simo Syrman esitteli HYAL:in toimintaa

6. Posti

– Kutsu keskustelutilaisuuteen laitosuudistuksesta 23.4 klo 9, sekä kesäyliopiston opinto-opas

7. Menneet tapahtumat (sulkeissa osallistujamäärä)

3.4. Mediasitsit (120)
4.4. Manan synttärisitsit (3)
6.4. ETLA-excu (18)
10.4. Keho-sitsit (5)
15.4. Kannun suunnistus (20)
16.4. Hukkaputki (35)

8. Tulevat tapahtumat ja ilmoitusasiat

21.4. Kannun sählyturnaus
22.4. Kannun karaokeilta
29.4. Prevappu
30.4. Vappu

4.5. Yhdistyksen ylimääräinen kokous

4.5. VATT-excu

9. Opintoasiat

– Anssi kertoi edellisviikon opintovastaavien keskustelutilaisuudesta. Konsistori palautti tiedekunnan esityksen laitosjaosta. Uusi toimikunta valmistelee uutta esitystä. Monta eri laitosjakovaihtoehtoa on esitetty.

10. Sääntöasiat

– Hyväksyttiin sääntöehdotus. Virallinen päätös sääntömuutoksesta tulee yhdistyksen ylimääräisessä kokouksessa ma 4.5. klo 12 valtiotieteellisen tiedekunnan kokoushuoneessa. Kutsu tulee ylioppilaslehteen ja sähköpostilistalle.

11. Tuutoritoiminta

– Nina toimii tutorvastaavana. Pääsykoebileet Kuppalassa VOO:n kanssa 3.6, fuksien ensimiitti 15.8, Kannu games 22.8 ja orientoivalla viikolla ainakin fuksien selvä tiistai 25.8 ja peli-ilta. Kannu järkkää muiden tiedekuntajärjestöjen kanssa megafuksibileitä Kaivohuoneella 2.9, ajateltiin järkkää fuksiaisia sinä päivänä. Kannun fuksisuunnistus 10.9 ja yhdet fuksisitsit Pohjanhovilla myöhemmin.

– Vieläkään ei olla löydetty toista kv-tuutoria. Erkka harkitsee.

12. Vuosijuhlat

– Kannatettiin vuosijuhlatoimikunnan ideaa järjestää vuosijuhlaviikkoa. Viivi käynnistää historiikkitoimikunnan toiminnan, ja pidetään julkaistamistilaisuus vuosijuhlaviikolla. Lisäksi järjestetään ainakin seminaari- tai paneelitilaisuus, johon kutsutaan tunnettuja taloustieteilijöitä.

– Jatkopaikka vielä auki. Casaa, Bottaa ja Linnunlaulun juhlatilaa selvitetään. Vuosijuhlatoimikunta kokoustaa vielä kerran kevään aikana.

13. Kiova

– Lennot ostettu ja päivämäärä lyöty lukkoon: 12.-17.5. Daniel järjestää pankkiexcun, päivämatkan Odessaan ja mahdollisesti tapahtumaa paikallisen ainejärjestön kanssa.

14. Kapitaali

– Juttuja tullut kohtalaisen hyvin, jotkut vielä puuttuu. Menee painoon ensi viikolla.

15. Urheilu

– KTTO2000 osallistuu jalkapallosarjaan. Kannun sählyturnaukseen ilmoittautunut kaksi ihmistä, Erkka rekrytoi pari lisää.

– Kannun urheiluvastaavilla ehkä suunnitelmissa urheilutapahtumaa prevappupäivänä 29.4. Erkka selvittää ja palaa ehkä asiaan.

– Erkka pahoitteli, että rakennusmiesten kopit ovat Kuppalan pihalla, ja toivoi, että mahdutaan vappuna.

16. Kulttuuri

– Kannun kulttuurivastaavat ovat ehkä vuokraamassa elokuvasalia, johon mentäisiin yhdessä katsomaan elokuvaa. Menee luultavasti syksylle.

17. Yrityssuhteet

– VATT-excu tulossa 4.5. Yhteensä 30 paikkaa, josta tarjotaan 5 KY:lle ja 5 Hankenille.

– Nordea ei ole vielä vastannut sponsorikyselyihin. Jani kysyy uudestaan.

18. Muut esille tulevat asiat

– Ninaa harmitti, että kannusuunnistuksen rastin suunnittelu ja toteutus ei mennyt hyvin. Todettiin, että olisi pitänyt pitää jonkunlainen tapaaminen ennen sitä, koska sähköpostikeskustelu harvoin toimii. Myös Median huono osanotto harmitti.

19. Kokouksen päättäminen ja seuraavasta kokouksesta sopiminen

– Puheenjohtaja Paul Stenbäck päätti kokouksen klo 17.09.