Hallituksen kokous 4.2

Hallituksen kokous 2/2014, esityslista

Aika: Ti 4.2.2014 klo 18:15

Paikka: Uusi Ylioppilastalo, Weber

Paikalla: Miska Widgrén, Iida Piippo, Suni Tuomainen, Julius Rissanen, Joona Widgrén, Juho Heinisuo, Nea Hänninen, Pentti Jämsä, Ilona Ylikoski, Juho Anttila, Sini Liukkonen, Eemil Nuuttila, Janne Kolehmainen, Tatu Vesterinen, Miika Päällysaho, Lauri Jauhianen 5.1 ->, Meri Sintonen 5.1 ->, Satu Koskinen 5.2 ->, Pyry Lehtonen 14 ->, Suni Tuomainen 14 ->

1. Kokouksen avaaminen

Puheenjohtaja Miska Widgren avaa kokouksen ajassa 18.16

2. Laillisuus ja päätösvaltaisuus

Kokous todetaan lailliseksi ja päätösvaltaiseksi

3. Esityslistan hyväksyminen

Esityslista hyväksytään kokouksen työjärjestykseksi

4. Talous

Aikalailla samanlainen kuin edellisen kokouksen aikoihin. Statussitseihin järjestelyihin kulunut rahaa. Akateemisen kyykän bussilasku tulossa. Pankkien kilpailuttamisen jälkeen todetaan, että ei kannata vaihtaa pankkia.

5. Toiminta

5.1. Menneet tapahtumat

17.1 Kapitaalin suunnittelukokous

• Kapitaalin valmistuminen hyvällä mallilla. Miikalla homma hanskassa. Taittoon hyvin väkeä (Juho, Miika ja Lauri). Eurovaaliteema tulossa toisessa kapitaalissa keväällä. Maaliskuun alkuun mennessä ensimmäinen painoon. Paikalla 4

20.1 Statussitsien suunnittelukokous

• Meni ihan sujuvasti. Ei kestänyt kauan. Paikalla 7 KTTOlaista

23.1 Haalarisitsit

• Hyvät sitsit. 34 KTTOlaista.

27.1 KTTO keilaa

• Onnistunut tapahtuma. 26 KTTOlaista.

29.1 Valtsikan abi-info

• 1 paikalla.

29.1 Oppiainekahvit

• Hyvin järjestetty ja hyvin väkeä paikalla. 15 paikalla. Ensi kerralle valmistellaan puheenvuoro. Tällä kertaa keskustelua tuotti varsinkin lukiosuhteet.

29.1 KTTO:n ja KYE:n hallitusilta

• 15 paikalla.

3.2 Statussitsien toinen suunnittelukokous

• Meni samanalailla kuin ensimmäinen. Status hiukan aktiivisempi tällä kertaa. Paikalla 7

5.2. Tulevat tapahtumat

7.2 Status<3KTTO sitsit

• Väkimäärä jännittää. Vaihtareita tulee olemaan paljon.

10.2 KTTO:n pipolätkä

• Käpylässä, hyvin porukkaa tulossa. Hallitus tykkää urheilutapahtumista

15.2 Akateemisen kyykän MM-kisat

• Busseissa sekoilua. Asia kumminkin hoidossa. Vain yhteen suuntaan yhteinen bussikuljetus.

22.2 Valtsikan speksi

• liput hoidettu

2.3 Alinavuoro

• ”laskiaishassuttelu” suunnitellaan tarkemmin lähempänä.

21.3 Kansissitsit

• Kokous heti kun saadaan yhteinen päivä sovittua statussitsien jälkeiselle viiko.

24.4 Hesarin appro

• 18.40 lähtö. 34 lähdössä.

26.2 Valtiovarainministeriö excu

• Kysyntä ollut suurta. Ollaan yhteydessä Valtiovarainministeriöön ja kysytään mahdollisia lisäpaikkoja. 34 varauskirjassa

26.2 hvksitsit

• 6 osallitusjaa per hallitus.

6. Posti

VOO:n joulukortti KTTO:lle

7. Alumniasiat

HYY:n alumnivastaavaan yritetty olla yhteydessä, mutta ei olla vielä saatu vastausta. Alumnisitsit alustavasti 7.6. lauantaina. Suunnitellaan facebookissa. Alumniyhdistyksen toimintasuunnitelma takaisin mahd ollisimman pian.

8. Tiedoitus ja web-asiat

• tapahtumakalenteri ajantasalla
  • s-postilistan suodatus
    • 80% mennyt hylkyyn.
  • Lisätään s-postilistalla markkinointi sponsoripaketteihin yrityksille.
  • Kannun tiedottaja- ja web-kokous.
    • Sovittu mitä voi lähettää kannun s-postille. Kannun s-postilistalla voi mainostaa tapahtumia vain 2 kertaa tästä lähtien.
    • Kannu <3 ainejärjestöt – fb ryhmään tapahtumille oma lista, jonne ainejärjestöjen omat tapahtumat voidaan lisätä ja josta ne tavoittavat laajemmin Valtsikan opiskelijoita.

9. Yrityssuhteet

• Nordea marketsin kansissitsit sponsoroinnista eikä mahdollisesta excusta ole kuulunut.
  • Boston consulting group ollut aktiivinen meidän suuntaan. Syksyllä tulossa harjoitteluohjelma, johon tulee mainostusta KTTO:n suuntaan. BCG:ltä tulossa puhumaan Töitä ja kaljaa-tapahtumaan.
  • Tutkimuslaitosten kanssa yhteistyötä.
    • Vattiin ensisijaisesti, ollut nihkee alku yhteistyön osalta.
    • KTTOlainen Ozan Yanar töissä palkansaajien tutkimuslaitoksella. Hänen kauttaan mahdollisesti sinne
  • KYEn uraillan kanssa yhteistyötä

10.Urheilu

• 15.3 valtsikan säbäturnaus

11. Opintoasiat

• Uuden opintosuunnitelman kommentointi hankalaa kun ei tiedetä vielä lopullisempaa muotoa. Uudistukset makro- ja mikrotalousteorioiden kursseilla hyvään suuntaan. Maisterivaiheen syventävien mikro- ja makrotalousteorioiden halkaiseminen hyvä juttu.
  • Tilaston sivuainekokonaisuuden säilyminen selvityksen alla. Hallitus yksimielisesti toivoo tilastotieteen sivuaine kokonaisuuden jäävän. Yhteiskuntatieteellinen sivuainekokonaisuus mikäli poistaessaan tilastotieteen sivuainekokonaisuuden nähdään vähentävän Helsigin yliopiston taloustieteen kouluksen kilpailukykyä suhteessa Kauppakorkeaan ja Hankeniin.
  • Opintosuunnitelma lyödään huhtikuussa lukkoon.
  • Gradut tästä lähtien sähköisesti.
  • Tulostuskiintiö muuttuu opiskeluajalta 200 paperiin.
  • Tenttiakvaario pilottijaksolla. Vaikutus enemmän muualla valtiotieteellisessä suoritettaviin sivuaineopintoihin.

12. Kapitaali

Hallitusesittelyt heti ja muiden aikaraja 15.2

13. Toimikunnat

Vuosijuhlat

• Tiloja katsellaan tällä hetkellä ja tehty 2 alustavaa varausta. Yritetään saada arvovaltainen kunniavieras 55v juhlille, mutta vieraan järjestyessä tarvitaan myös varapuhuja mahdollisten peruutusten takia.

Bileet

• Kuppalajuhlat suunnitteluun.
  • Mediasitsit (huhtikuu).

14. Muut esille tulevat asiat

15. Seuraavasta hallituksen kokouksesta sopiminen

• 24.2 vuosikokouksen jälkeen. Kts. seuraava kohta

Vuosikokous

• 24.2.2014 klo. 14-16 samaan yhteyteen järkätään hallituskokous vuosikokouksen jälkeen. Molemmat tapahtumat kuppalassa. Kaksi viikkoa ennen kokousta ecolle s-postilistalle kokouskutsu.
  • Pöytäkirjat ja tilinpäätös toiminnantarkastajille kaks viikkoa ennen.

16. Kokouksen päätös

• kokous päätetään ajassa 19.29