KTTO&KYE: Paneelikeskustelu

KY Economicsin ja KTTO:n järjestämä jokakeväinen paneelikeskustelu on taas täällä! Tänä vuonna paneudumme pankkijärjestelmän rakenteisiin, ongelmiin ja tulevaisuuden näkymiin.

Pankkijärjestelmää puimassa ovat alan huippuasiantuntijat:

Sixten Korkman
– Aalto-yliopiston taloustieteen laitoksen professori. Raudankovan elinkeinoelämän tuntemuksen lisäksi Korkman tunnetaan mukaansatempaavana puhujana.

Vesa Puttonen
– Aalto-yliopiston rahoituksen laitoksen professori. Yksi Suomen tunnetuimmista rahoitusmarkkinoinden asiantuntijoista, joka on myös toiminut useissa yritysmaailman johtotehtävissä.

Veli-Matti Mattila
– Finanssialan Keskusliiton pääekonomisti. Pankkien sääntely ja sen taloudelliset vaikutukset kuuluvat Mattilan erityisosaamiseen.

Jukka Vesala
– Finanassivalvonnan apulaisjohtaja. Vesalalla on taustalla pitkä ura sekä Suomen Pankissa että Euroopan keskuspankissa.

Käsittelemme paneelissa kysymyksiä, kuten miten ja miksi nykyisen kaltaiseen pankkijärjestelmään on päädytty, mitkä ovat nykyjärjestelmän ongelmat viimeaikaisen kriisin valossa, ja mihin suuntaan ja miten nykyistä systeemiä tulisi kehittää. Tulisiko esimerkiksi pankkijärjestelmän vakautta pyrkiä parantamaan – jatkuvan sääntelyn lisäämisen sijaan – rakenteellisilla uudistuksilla, jotka puuttuisivat pankkien erityisasemaan?

Paneeli järjestetään Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksen juhlasalissa 16.4. klo 17-19. Paneelin jälkeen on kahvitarjoilu.

MITÄ – Paneeli pankkijärjestelmästä
MISSÄ – Kauppiksen juhlasalissa