Pompitaan palloilla!

Sen lisäksi, että laitoksellamme saa piirtää pöytiin, ikkunoihin ja seinään, meillä saa nyt myös pomppia! Tuolissa kyhnöttäminen saa siirtyä historiaan, nyt matematiikkaa tehdään pallon päällä tasapainoillen. Pallojen toivotaan parantavan ergonomiaa ja pitävän opiskelijat liikkeessä.

pallot

Palloja testaamassa laitoksemme johtaja Mats Gyllenberg, opettajamme Johanna Rämö sekä tohtorikoulutettava Rami Luisto.

Laitos hankki jumppapalloja testikäyttöön kolmannen kerroksen käytävälle. Idea tuolien korvaamisesta palloilla saatiin opiskelijoilta ja mikäli palloilu sujuu hyvin laitos hankkii niitä lisää.

Vastaavaa palloilla hytkymistä on kokeiltu muissakin oppilaitoksissa. Yle uutisoi helmikuun lopussa joensuulaiskoulusta, jossa matematiikan luokan tuoleista luovuttiin ja oppilaat työskentelevät joko palloilla hytkyen tai seisten.

Jäämme odottamaan opiskelijoidemme mielipiteitä palloilla istumisesta, ainakin testikolmikollamme oli hymy herkässä kuten tästä pallovideosta voi todeta.