A video from the excavation / Video kaivauksilta

We uploaded a video of the excavation in YouTube today. It is our first – and hopefully not last – video showing what the project is about. This video is about 5 minutes long and done by Wesa Perttola. In it Dr Iain Banks from University of Glasgow explains understandably and simply what we found in the second excavation area. Dr Banks did amazing job painting a picture of how life might have been during the time the German army was in Inari, and the project would like to thank him for participating in making this video.

Latasimme tänään ensimmäisen videon YouTubeen esittelemään projektia. Videon on tehnyt Wesa Perttola ja se kestää noin viisi minuuttia. Videolla Glasgow’n yliopiston arkeologi, Iain Banks, esittelee kaivausten löytöjä ja kuvailee millainen toisen maailmansodan aikainen kenttäsairaala olisi voinut mahdollisesti olla. Videolla on esitelty helposti ymmärrettävällä tavalla mitä kaivausten kakkospaikalta löytyi. Projektin jäsenet haluavat kiittää Banksiä osallistumisesta videon tekoon.