Meksikon suurlähetystön kirjalahjoitus Helsingin yliopiston pääkirjastoon

This post is also available in: englanti

Meksikon suurlähettiläs Agustin Gutiérrez Canet ja Meksikossa Suomen suurlähettiläänä toiminut Hannu Uusi-Videnoja lahjoittivat Meksikon taide- ja kulttuurihistoriaa käsitteleviä kirjoja keskustakampuksen kirjastolle. Kirjat sijoitetaan Kaisa-talon viidennen kerroksen taidehistorian kokoelmiin. Lahjoitukseen kuuluu myös suurlähettilään Agustín Gutiérrez Canetin itsensä kirjoittama Meksikoa ja Suomea käsittelevä teos.

Yliopiston puolesta lahjoituksen otti vastaan rehtori Thomas Wilhelmsson. Ylikirjastonhoitaja Kaisa Sinikara oli tyytyväinen komeasta lisästä kirjaston kokoelmiin.

Kaisa-talo sai hienon kirjalahjoituksen, jota tutkailevat Latinalaisen Amerikan tutkija Sarri Vuorisalo-Tiitinen, ylikirjastonhoitaja Kaisa Sinikara, rehtori Thomas Wilhelmsson, suurlähettiläs Agustín Gutiérrez Canet, Hannu Uusi-Videnoja ja kampuskirjastonjohtaja Pälvi Kaiponen.
Kuva: Ari Aalto.