Kimmo Tuominen ylikirjastonhoitajaksi

This post is also available in: englanti ruotsi

Yhteiskuntatieteen tohtori Kimmo Tuominen on valittu Helsingin yliopiston kirjaston uudeksi ylikirjastonhoitajaksi.Tuominen siirtyy Helsinkiin Jyväskylän yliopiston kirjaston johtajan tehtävästä. Nykyinen ylikirjastonhoitaja Kaisa Sinikara jää eläkkeelle 1.8. lähtien.

Kimmo Tuominen on työskennellyt aiemmin mm. Helsingin yliopiston humanistisen tiedekunnan kirjaston johtajana, Eduskunnan kirjaston palvelujohtajana ja viestinnän, erityisesti informaatiotutkimuksen ma. professorina Helsingin yliopiston viestinnän laitoksella. Kimmo Tuominen on Suomen tieteellisen kirjastoseuran puheenjohtaja ja Suomen yliopistokirjastojen neuvoston varapuheenjohtaja.

Ylikirjastonhoitaja johtaa ja kehittää kirjaston toimintaa. Helsingin yliopiston kirjasto on Suomen suurin ja monitieteisin yliopistokirjasto, joka toimii kampuksilla ja verkossa. Neljä kampuskirjastoa ja kirjaston yhteiset palvelut vastaavat Helsingin yliopiston tutkimuksen ja oppimisen tieto- ja kirjastopalveluista.