Uusi historian alan hakuteos: Enzyklopädie der Neuzeit Online

This post is also available in: englanti

Enzyklopädie der Neuzeit Online perustuu  16-osaiseen painettuun hakuteokseen. Hakuteoksen sisältöalueita ovat varhaisen uuden ajan (1450-1850) politiikka, yhteiskunta, talous, uskonto ja kulttuurihistoria.  Maailmanlaajuisesta sisällöstä huolimatta näkökulma on eurooppalainen. Hakusanoja tietosanakirjassa on jo yli 4000.

Enzyklopädie der Neuzeit Online  on käytettävissä Helsingin yliopiston verkossa. Etäkäyttö edellyttää voimassa olevaa käyttölupaa yliopiston verkkoon. Ulkopuoliset voivat käyttää sitä Kansalliskirjaston asiakastyöasemilta kirjastosta saatavilla verkkotunnuksilla. Muiden kuin yliopistolaisten on mahdollista käyttää tätä e-hakuteosta myös Helsingin yliopiston kirjaston eri toimipisteissä.