Uusia e-kirjoja keskiajan tutkijoille

This post is also available in: englanti

Kansalliskirjasto on hankkinut uusia e-kirjoja keskiajantutkijoiden käyttöön Brepols Periodica & Miscellanea Online -palvelun kautta.

Hankittu Brepols Miscellanea OnlineEssays in Medieval Studies -valikoima tarjoaa pääsyn noin 850 Brepolsin vuonna 2014 julkaisemaan keskiajantutkimusta käsittelevään artikkeliin, jotka ovat lähinnä seuraavilta tieteenaloilta:arkeologia, filosofia, kirjahistoria, kirjallisuudentutkimus, kirkkohistoria, taidehistoria, sosiaalihistoria sekä tieteenhistoria.

Artikkelit ovat mukana yhteensä 45 kokoomateoksessa, jotka on julkaistu monografiasarjoissa kuten Acta Scandinavica, Bibliothèque d’histoire culturelle du Moyen Âge, Medieval Church Studies sekä Utrecht Studies in Medieval Literacy. Kokoomateokset on luetteloitu Helka-tietokantaan.

Kokoelma  on käytettävissä Helsingin yliopiston verkossa. HY:n käyttäjätunnuksin on mahdollista myös aineiston etäkäyttö. Muut kuin Helsingin yliopistolaiset voivat käyttää aineistoja Kansalliskirjaston asiakastyöasemilta kirjastosta saatavilla verkkotunnuksilla. Myös Helsingin yliopiston kirjaston eri toimipisteiden asiakaskoneilta on pääsy kokoelman artikkeleihin.

Palaute ja kommentit: kk-tietopalvelu[at]helsinki.fi