Helsingin yliopiston kirjaston verkkosivut uudistuivat

This post is also available in: englanti ruotsi

Helsingin yliopiston kirjaston verkkosivusto www.helsinki.fi/kirjasto kieliversioineen uudistui torstaina 3.7.2014.

Uusi, yliopiston vaaleaa visuaalista ilmettä mukaileva sivusto on responsiivinen, ja skaalautuu käyttäjien eri kokoisille päätelaitteille kuten tableteille ja älypuhelimille. Erillinen mobiilisivusto poistuu käytöstä.

Mikä muuttuu?

Visuaalisen ilmeen uudistuksen ohella sivuston toiminnallisuudet uudistuvat jonkin verran.

• Aineistohaku, jolla voit hakea kirjaston aineistoja suoraan HELKAsta, Nellin taustajärjestelmästä MetaLibistä ja HELDAsta löytyy sivuston jokaiselta sivulta.
  • Kirjaston kaikille toimipaikoille on omat sivunsa, jotka löytyvät navigaation Toimipaikat-osioista.
  • Navigaatiota on helpotettu ruudulle aukeavalla megamenulla, josta käyttäjä näkee suoraan kunkin navigaatiovalikon sisällön

Sivustolta löytyy lisäksi runsaasti uutta sisältöä, erityisesti kirjaston tarjoamista tutkimuksen tukipalveluista kuten julkaisemisen tuesta, viittausanalyyseistä ja tutkimusdata hallinnoinnista.

Anna palautetta!

Kirjasto toivoo käyttäjiltä palautetta sivustouudistuksesta ja muista verkon palveluista. Palautetta voit antaa palautelomakkeella.

Helsingin yliopiston kirjasto toivottaa kaikille käyttäjilleen aurinkoista kesää!

Ladataan akkuja alkavaan lukukauteen 2014-2015,

Helsingin yliopiston kirjaston viestintä & verkkopalvelut