This post is also available in: englanti ruotsi

• Millä aloilla Helsingin yliopiston tutkijat julkaisevat eniten?
  • Keiden HY:n tutkijoiden julkaisuihin on viitattu viimeisten viiden vuoden aikana eniten?
  • Kuinka julkaisemisessa näkyy yliopistomme tutkijoiden kansallinen ja kansainvälinen yhteistyö eri tieteenaloilla?
  • Millä aloilla tutkijat kirjoittavat enimmäkseen yksin? Onko yksin tai yhdessä julkaiseminen muuttunut viime vuosina?
  • Miltä aihealueelta julkaistiin eniten vuonna 2008? Entä 2013?

Mikäli tämäntapaiset kysymykset kiinnostavat, kannattaa tarttua lähiviikkoina mahdollisuuteen koekäyttää SciValia, joka on on Elsevierin Scopus-aineiston päälle rakennettu tutkimuksen arviointiin, seurantaan ja trendien hahmottamiseen soveltuva palvelu. Sen kautta voit esimerkiksi hahmottaa kuvaa Helsingin yliopiston julkaisutoiminnasta sekä koko yliopiston että eri tieteenalojen tasolla. Maailman kartasta voit tutkiskella organisaatioita, joiden kanssa Helsingin yliopisto tekee yhteistyötä. Voit myös rajata tutkailujasi maanosittain ja maittain.

Koekäyttö edellyttää oman käyttäjätunnuksen luomista rekisteröitymällä, kun menet ensi kertaa SciVal -palveluun.

Lisätietoa Scivalista ja ohjeita–>
Lisätietoa Scopuksesta —>

Palaute: aija.kaitera [at] helsinki.fi tai e-library [at] helsinki.fi

Koekäyttö 21.9. asti.

One Reply to “Tutkaile tiedejulkaisemista meillä ja muualla – Koekäytä SciValia (21.9. saakka)”

1. Vaikuttaa helppokäyttöiseltä ja kiinnostavalta välineeltä! Lähtödatassa on toki hieman siivottavaa, mutta ei liian kanssa.

Comments are closed.