Lärmiljön vid Minerva förnyas – bibliotekets resurser och kundtjänst flyttar till Kajsahuset

This post is also available in: Finska Engelska

Bibliotekstjänsterna vid Minerva på Brobergsterrassen ses över. Våren 2015 kommer bibliotekets resurser och kundtjänst att flytta till huvudbiblioteket i Kajsahuset.

Bibliotekets lokaler övertas delvis av Beteendevetenskapliga fakulteten. I de lokaler i Minerva som förblir bibliotekets ska man bygga upp en mångsidig lärmiljö där studenterna kan arbeta.

Studenterna är välkomna att medverka i planeringen av lokalerna. Lämna dina förslag i responslådan som kommer att finnas i Minervas bibliotek, eller skicka dem till bibliotekets studentnämnd på adressen opiskelijatoim-kirjasto (a) helsinki.fi.

Under hösten ordnar studentnämnden vid Helsingfors universitets bibliotek ett tillfälle för studenterna att diskutera och brainstorma om planeringen av lokalerna.

Biblioteket i Minerva är sista gången öppet på skärtorsdagen 2.4.2015. Den nya lärmiljön öppnas för studenterna hösten 2015.

Ytterligare information: Servicedirektör Kirsi Luukkanen, Helsingfors universitets bibliotek, kirsi.luukkanen (a) helsinki.fi

Minerva