Minervas flytt avancerar: de beteendevetenskapliga samlingarna finns nu nästan i sin helhet tillgängliga i huvudbiblioteket

This post is also available in: Finska

Minervas bibliotek stängde den 2 april och samlingarna flyttas till huvudbiblioteket i Kajsa. Här är dagens läge för samlingarna:

På 4:e våningen i Kajsa finns nu följande områden i hyllan och kan lånas: kognitionsvetenskap; talvetenskaper; psykologi; pedagogik; skollagstiftning; doktorsavhandlingar; årsböcker; ordböcker och uppslagsverk; hushållsvetenskap och slöjdvetenskap.

Metodologiböckerna är hopslagna med den statsvetenskapliga klassen Menetelmäkirjallisuus, också den på 4:e våningen.

I källarvåningen K3 (tillgänglig enbart med hiss) finns nu i hyllan och går att låna följande områden: läroböcker; äldre läroböcker; arbetsliv och konsumtion; medicin; näring och hälsa; matlagning och livsmedel; handarbeten och pyssel; musik; teater, dans och lekar; motion och idrott.

Barnlitteraturen finns som en egen klass under Skönlitteratur: 12 N.

Kunskapsproven (pro gradu och licentiatavhandlingar) finns tillgängliga att beställa via Helka: klicka på Reservering-knappen och välj Beställning från rullgardinsmenyn.

Mera information (på finska): http://www.helsinki.fi/kirjasto/fi/avuksi/tiedonhaku/painetut-kokoelmat/paakirjaston-opinnaytteet/

Tidskrifterna finns antingen på 7:e våningen (de två senaste årgångarna) eller i källarvåningen K4.

De resterande samlingarna borde finnas tillgängliga inom en eller ett par veckor.