HUPS är bibliotekets ny service för personal vid Helsingfors universitet och HUCS

This post is also available in: Finska Engelska

Material från biblioteket till forskarens bord

Helsingfors universitets bibliotek testar en ny service, som erbjuder personal vid Helsingfors universitet och HUCS möjligheten att avgiftsfritt beställa böcker och artikelkopior från samlingar vid Helsingfors universitets bibliotek. Materialet levereras till interna postadress. Beställningsblanketten är i universitets intranet Flamma. HUCS’s personal måste logga in i Terkko Navigator att göra beställningen.

HUPS – Helsinki University Packet Service, Helsingfors universitets paketservice

Servicen är tillgänglig från och med måndagen 18.5. och testperioden pågår tills hösten 2015. Servicen kommer att vidareutvecklas på basen av erfarenheter och respons under testperioden, så all respons är mycket välkommen.

Respons och information:
Antti Virrankoski