Haluatko säästää aikaa tiedonlähteiden etsimisessä? Kirjasto opastaa!

– Aiemmin olin luullut, että näiden ohjelmien käyttäminen on vaikeaa, mutta huomasin, että eihän tämä todellakaan ollut vaikeaa! (Kurssipalaute syksyltä 2014)

Tukea ja opastusta?

Tule kirjaston kursseille, niin saat opiskelun ja tutkimuksen paremmin käyntiin. Ajankohtaisen tarjonnan näet sekä kirjaston verkkosivulta että yliopiston tapahtumakalenterista.

• Opastusta tiedonhankinnan perusteisiin
  • Tieteenalakohtaista tiedonlähteiden opastusta
  • Tutkimuksen arvioinnin ja viittausanalyysin opastusta
  • Viitteidenhallinnan opastusta
  • Kurssit tohtorikoulutettaville
  • Tilauskurssit
  • Kurssit yliopiston ulkopuolisille asiakkaille.

Kurssit ovat maksuttomia Helsingin yliopiston ja sen Avoimen yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle. Muilta peritään hinnaston mukainen maksu. Voit osallistua kursseille millä vaan kampuksella. Katso lisää koulutuksista.

Itseopiskellen?

Ota avuksi kirjaston oppaat. Niistä löydät neuvoja pulmatilanteisiin ja ohjeita syvällisempään tiedonhakuun. Kaikki oppaat löydät kirjaston verkkosivulta Tiedonhaku.