Kaikilla Kumpulan tieteenaloilla on nyt oma ResearchGuide-sivusto

This post is also available in: englanti

Opiskelijoille ja tutkijoille suunnatuille ResearchGuides-sivuille on koottu valikoima kirjaston aineistoja ja palveluja tieteenaloittain. Syyskuusta lähtien sivusto kattaa kaikki Kumpulan kampuksen tieteenalat!

Sivustoa päivitetään aktiivisesti. Esimerkiksi kemian ja tietojenkäsittelytieteen sivuille on juuri lisätty listat e-kurssikirjoista, joita käytetään laitosten opetuksessa. Sivustolta löytyy lisäksi yleiset oppaat muun muassa e-kirjojen käytöstätutkimuksen vaikuttavuuden arvioinnista ja opinnäytteiden etsimisestä.

E-aineiston etäkäyttö on yliopistolaisille vaivatonta, sillä palvelu kysyy tarvittaessa käyttäjätunnukset rajattua aineistoa avattaessa. Oman tieteenalan sivusto kannattaakin laittaa kirjanmerkkeihin niin kampuksella kuin kotonakin!

Palvelu on yhä tuore, ja kirjasto toivoo saavansa sen käyttäjiltä ideoita, miten kehittää sitä eteenpäin. Millainen sisältö helpottaisi sinun arkeasi opiskelijana tai tutkijana? Ota rohkeasti yhteyttä tieteenalasi yhteyshenkilöön tai täytä kyselylomake!