Kajsahuset öppet på söndag 4.10.-29.11.

This post is also available in: Finska Engelska

Efter en lyckad pilot på våren fortsätter biblioteket med söndagsöppet i Kajsahuset under oktober och november.

Från 4.10. till 29.11. kommer biblioteket att hålla öppet söndagar 11:00-17:00, utom under allhelgonadags-veckoslutet 31.10.-1.11., då huset är stängt. Ingång på söndagarna från Fabiansgatan och med hissen från Kajsaniemigatan (1:a våningen) eller från Helsingfors universitets metrostation (våningen K1).

Inlärningsmiljö med självbetjäning SU_AUKIOLO

Under söndagarna fungerar biblioteket med självbetjäning. Samlingarna och utrymmena på våningarna 2-7 är tillgängliga. Serviceområdet på 3:e våningen samt källarvåningarna (K4, K3, K2) är stängda. Telefonservice är tillgänglig, och vi hjälper gärna om det blir problem med utrymmena eller maskinerna.

Om du behöver ett gästanvändarnamn för universitetets nätverk eller kopieringkort måste du skaffa dem i förväg, senast på lördagen.

På lördagar är Kajsahuset öppet 11:00-17:00. Öppettiderna har flyttats en timme framåt på basen av respons från kunderna. Speciellt under veckosluten kommer de flesta kunderna först på eftermiddagen, medan det är mycket tyst under morgontimmarna.

Lärocentret Aleksandria tillgängligt hela söndagen med magnetnyckel

Lärocentret Aleksandria (Fabiansgatan 26) är öppet 8:00-19:45 under veckan, 11:00-16:45 under lördagen och stängt under söndagen. Studenter vid Helsingfors universitet ha möjlighet att använda Aleksandria utanför dessa öppettider mellan 7:00 och 01:00 med en magnetnyckel, som man får från IT-stödpunkten i biblioteket.
Mera information om att använda Aleksandria utanför öppettiderna i Flamma.

Huvudbiblioteket (Kajsahuset)
– servicetelefon 02941 23920