Kajsahusets grupparbetsrum reserveras i Office365-kalendern

Inlägget finns också på: Finska Engelska

Från och med 1.7.2016 reserveras Kajsahusets 10 grupparbetsrum i Office365-kalendern. Efter juni 2016 kan man inte mera göra reservationer i det gamla systemet, Timmi.

Grupparbetsrummen kan bokas endast av Helsingfors universitets studenter och personal. Du behöver ett användarkonto till universitetets Office365-kalender för att göra reservationer. Du hittar Kajsahusets grupparbetsrum i kalendern under ”Kaisa-talo Group Study Room”.

Information och instruktioner på bibliotekets hemsidan för grupparbetsrum.

Från och med sommaren 2016 reserveras alla grupparbetsrum i Helsingfors universitetsbibliotek via Office365-kalendern. Tills vidare finns förutom Kajsahusets grupparbetsrum i kalendern också grupparbetsrummen i Campusbiblioteket i Vik och i lärocentrena Aleksandria och Minerva. Från och med augusti kan också grupparbetsrummen i Campusbiblioteken i Gumtäkt och Mejlans reserveras i kalendern.

Mera information och instruktioner på Helpdesk-sidan för Office365-kalendern.

Förändringar i hur man reserverar grupparbetsutrymmen i biblioteket sommaren 2016