Mera e-böcker inom humaniora och samhällsvetenskap – Oxford Handbooks och Routledge Handbooks samlingar utvidgas

Inlägget finns också på: Finska Engelska

Helsingfors universitets bibliotek har skaffat tvärvetenskapliga e-böcker för att stöda digitala inlärningsmiljöer. E-böckerna är tillgängliga i universitetets nätverk och katalogiseras i Helka i år.

Oxford Handbooks Online

Samlingar för specifika år, vanligen 2012-2016, har nu anskaffats inom följande ämnesområden: Classical Studies, Economics & Finance, History, Law, Linguistics, Literature, Music, Philosophy, Political Science, Psychology och Religion.
Dessa samlingar innehåller alla handböcker som publicerats under respektive kalenderår. Enstaka artiklar ingår också.

Samlingarna inom Classical Studies, Law, Linguistics, Music, Political Science och Religion innehåller nu också Foundation Collection som omfattar
handböcker från tidigare år.

Oxford Handbooks Online

Routledge Handbooks Online

Utvalda 94 nya e-böcker har anskaffats från de här samlingarna:
Archaeology & Classics, Asian Studies, Communication, Journalism, Media & Culture, Business & Economics, Education, Foreign Languages, Philosophy,
Politics, History, Law, Linguistics, Philosophy, Politics, Psychology, Religion och Sociology.

Routledge Handbooks