Helkassa laaja palvelukatko joulun ja loppiaisen välillä – ei kotilainoja, ei asiakastoimintoja

Kirjastotietokanta Helkassa on laaja palvelukatko nyt joulun ja loppiaisen välillä. Helka-kirjastotietokannan kansallinen taustajärjestelmä sulkeutui tiistai-iltana 27.12.2016 klo 22 järjestelmäpäivitystä varten.

Katkon aikana voit hakea tietoa Helkan uuden käyttöliittymän kautta. Kirjaston hankkimat e-aineistot ovat käytettävissä normaaliin tapaan. (Huomaathan kuitenkin myös Ellibs-e-kirjapalvelun lyhyen päivityskatkon.)

Katkon aikana ei kuitenkaan voi:

  • hakea kirjojen saatavuustietoja
  • lainata kirjoja kotiin
  • uusia lainojaan
  • tehdä varauksia
  • maksaa kirjastomaksuja
  • päivittää asiakastietojaan tai saada uutta kirjastokorttia

Lainoilla ei ole eräpäivää 21.12.2016 – 10.1.2017. Katkopäiviltä ei kerry myöhästymismaksuja.

Palvelukatko kestää useita päiviä, ja se päättyy viimeistään 9.1.2017. Kirjasto tiedottaa palvelukatkon päättymisestä välittömästi, kun kirjastotietokanta on jälleen käytettävissä.

Helsingin yliopiston kirjaston kirjoja voi palauttaa katkon aikana Kaisa-taloon kirjaston aukioloaikoina. Kirjat eivät kuitenkaan rekisteröidy palautuneeksi ennen kuin katko on päättynyt, ja myös kirjaston henkilökunnalla on Helka käytössään.

Kysymyksissä auttaa kirjaston asiakaspalvelu: kirjasto@helsinki.fi tai puh: 029 412 3920

Pahoittelemme välttämättömästä järjestelmäpäivityksestä asiakkaille aiheutuvaa haittaa.