Kiinnostaako viktoriaaninen aikakausi? Adam Matthew:n aineistoja nyt koekäytössä 12.4. asti

This post is also available in: englanti

Defining Gender 1450-1910 sisältää alkuperäistä brittiläistä lähdemateriaalia historiasta, kirjallisuudesta, sosiologiasta ja kasvatuksesta aina 1600-luvulta lähtien.

Literary Manuscripts: Berg. The Berg Collection on kirjallisuudentutkimuksen kokoelma, joka sisältää tietoja viktoriaanisen ajan kirjailijoista.

Literary Manuscripts: Leeds. Brotherton Collection Leedsin yliopistosta sisältää englanninkielistä runoutta 1600-luvulta 1800-luvulle.

Perdita Manuscripts sisältää naisten kirjoittamia englanninkielisiä käsikirjoituksia joita ei ole julkaistu kirjoina.

Romanticism: Life, Literature and Landscape sisältää romantiikan aikakauden runoutta Wordsworth Trustin kokoelman käsikirjoituksista.

Shakespeare in Performance sisältää harvinaisia ja uniikkeja teatterikirjoja Folger Shakespeare Library:n kokoelmista. Tietokannassa esitellään viktoriaanisen ajan Shakespearen näytelmien näyttelijöitä ja ohjaajia sekä arkistomateriaalia Hamlet ja Venetsian kauppias -näytelmien puvustuksesta ja musiikista 1700-luvulta.

Victorian Popular Culture tietokanta koostuu viktoriaanista populaarikulttuuria esittelevästä aineistosta mm. elokuvakulttuuria, teatteria, burleskia, spiritualismia ja sirkusta.

Palautetta näistä aineistoista voit lähettää: e-library[at]helsinki.fi