Helka-tietokanta käytössä, mutta järjestelmävian jälkitoimet jatkuvat

This post is also available in: englanti ruotsi

Kirjaston Helka-tietokannassa oli järjestelmävika 3.-4.8. Tietokanta on nyt käytössä, mutta katkon jälkitoimet jatkuvat vielä kirjastossa. Tietokannan toimimattomuudesta kertyneet maksut poistetaan.

Viikolla 31 (31.7.-4.8.) tehdyt lainat, uusinnat ja palautukset saattavat näkyä asiakastiedoissa väärin. Myöskään asiakastietoihin tehdyt muutokset (ml. uudet kirjastokortit) eivät välttämättä ole päivittyneet järjestelmään. Jos olet tehnyt kirjoihin varauksia viime viikon aikana, varaus on syytä tehdä nyt uudelleen, sillä viime viikolla tehdyt varaukset eivät näy järjestelmässä. Viime viikolla ja tänään erääntyneiden lainojen eräpäiväksi muutetaan 22.8., jotta turhilta maksuilta vältytään.

Käymme parhaillaan läpi palautuneita kirjoja. Työskentelemme mahdollisimman nopeasti, jotta saamme palautukset käsitellyiksi ja tietokannan vastaamaan nykytilannetta.

Mikäli asiakastiedoissa on virheellisiä tietoja vielä 14.8., niin pyydämme olemaan yhteydessä kirjastoon: kirjasto@helsinki.fi

Pahoittelemme ongelmaa. Kiitos kärsivällisyydestä!