Kajsahuset öppet också på söndag 8.10.-26.11.2017

Inlägget finns också på: Finska Engelska

Från 8.10. till 26.11. kommer Huvudbiblioteket att hålla öppet söndagar 11:00-17:00, utom veckoslutet under alla helgons dag  4.-5.11., då huset är stängt. Ingång på söndagarna från Fabiansgatan och med hissen från Kajsaniemigatan (1:a våningen) eller från Helsingfors universitets metrostation (våningen K1).

Under söndagarna fungerar Kajsahuset med självbetjäning. Samlingarna och utrymmena på alla våningar är tillgängliga. Serviceområdet på 3:e våningen är stängt.

Inkomna reservationer står på öppen hylla i tredje våningen, där man själv kan hämta dem. Telefonservice är tillgänglig, och vi hjälper gärna om det blir problem med utrymmena eller maskinerna.

Om du behöver ett gästanvändarnamn för universitetets nätverk eller kopieringkort måste du skaffa dem i förväg, senast på lördagen.