Työtaistelu Helsingin yliopistossa: Kirjaston toimipaikat pääosin suljettu 28.2.

This post is also available in: englanti ruotsi

Ammattiliitot Pardia, JHL ja JUKO ovat antaneet lakkovaroituksen pistelakosta Helsingin yliopistossa. Lakko alkaa keskiviikkona 28.2. klo 00.00 ja kestää yhden vuorokauden. Lakon tavoitteena on vauhdittaa neuvotteluja yliopistojen yleisen työehtosopimuksen uusista ehdoista.

Helsingin yliopiston kirjasto on osa Helsingin yliopistoa ja toteutuessaan lakko vaikuttaa kirjaston toimintaan.

Lakkopäivä ke 28.2.2018 Helsingin yliopiston kirjaston toimipaikat ovat pääsääntöisesti suljettuina. Kirjasto ei voi taata asiakaspalvelua myöskään puhelimitse tai verkossa.

Suljettuina kokonaan ovat Kaisa-talo, Kumpulan kampuskirjasto ja Viikin kampuskirjasto.

Lakkopäivänä avoinna ovat Oppimiskeskus Aleksandria ja Oppimiskeskus Minerva keskustakampuksella sekä Terkko Health Hub Meilahden kampuksella. Meilahden kampuskirjastossa ei kuitenkaan ole asiakaspalvelua.

Lakkopäiväksi 28.2. osuvat kirjalainojen eräpäivät on varmuuden vuoksi siirretty torstaille 1.3.

Myös kirjaston kaukopalveluun lakko voi tuottaa ylimääräisen, vuorokauden mittaisen viiveen.

Kirjaston elektronisten aineistojen ja verkkopalvelujen pitäisi olla normaalisti käytettävissä myös lakon aikana. Asiakastukea mahdollisissa ongelmatilanteissa ei lakkopäivänä kuitenkaan voida antaa.