Förändringar i Terkko

Inlägget finns också på: Finska Engelska

Välkommen till Terkko health hub på hösten 2017

Campusbiblioteket i Mejlans stängs för renoveringsarbeten. Biblioteket har sista dagen öppet på fredag 19.5.2017 och huset öppnas igen i oktober 2017.

Terkkos renovering är en del av större projekt, som förutom Helsingfors universitet också HNS, Health Capital Helsinki och Think Company deltar i.

På 1:a våningen i Terkko Health Hub kommer det att finnas samarbetsutrymmen, en träffpunkt och ett utrymme för evenemang. Bibliotekets utrymmen förnyas till en mångsidig och flexibel inlärningsomgivning främst på Terkko Health Hubs 2:a våning:

• Också i fortsättningen finns det ca 230 arbetsplatser.
  • Tysta arbetsutrymmen och grupparbetsutrymmen.
  • Digital omgivning som bättre motsvarar användarnas behov.
  • Bättre synlighet för elektroniskt material i inlärningsomgivningen.

biblioteksservice under renoveringsarbetena

Då Campusbiblioteket är stängt kan du kontakta Huvudbibliotekets kundservice på 3:e våningen i Kajsahuset, vardagar kl. 11-18 i juni och juli, och kl. 10-18 i august. Vi försöker svara på e-post följande arbetsdag.

Böcker kan returneras till returlåda som finns i aulan på Haartmansgatan 3 från och med måndagen 22.5 tills Terkko Health Hub öppnar. Lådan tömmas måndagar och torsdagar på eftermiddagen. Under sommaren har Haartmansgatan 3 öppet må – fre 7:45-15:45. Utanför dessa öppethållningstider kan material returneras till Kajsahuset, Vik eller Gumtäkt.

I regel kan studerande inte få material från stängda bibliotek. Om det ändå är nödvändigt att få en bok före mitten av september t.ex. för att du skall kunna slutföra dina studier, kan du kontakta biblioteket (bibliotek@helsinki.fi, tel. 02941 23920). Varje situation utvärderas individuellt och ibland är det pga. renoveringsarbetena inte möjligt att komma åt allt material.

Tidtabell