13. luukku – Lux Humanan joulukalenteri

drakarna

Kjell Westö (1996): Drakarna över Helsingfors
Leijat Helsingin yllä  (suomennos: Arja Tuomari)

En bok om familjen Bexar från krigstiden fram till 1990-talet. Tidens trender och händelser ses genom den yngste sonens ögon. Helsingfors och dess invånare lever på bokens sidor.
Takakansiteksti: ”Kjell Westö käsittelee rohkeasti meidän aikaamme, hulluja vuosia ja niitä seurannutta romahdusta. Hänen ihmisensä ovat yhtä tosia ja tuntevia kuin sinä.”
En bra roman. En tidigare Westö, med hög igenkänningsfaktor för dem som är födda på 1960-talet – och kanske retrocharm för deras barn?

lUX21

Lux Humana on lääketieteen opiskelijoille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnattu humanistinen kirjakokoelma Meilahden kampuskirjasto Terkossa.
Yli 4000 kokoelmaan tarkoin valittua teosta odottaa sinua, joka haluat avartaa näkemystäsi ihmiselon eri puolista.