15. luukku – Lux Humanan joulukalenteri

buddha

Hanif Kureishi: The Buddha of Suburbia

Karim is growing up in the South London suburbs of the 1970s, with his English mother and his Indian father, the Buddha of Suburbia. Keeping himself busy with music, sex and drugs, the teenage boy dreams of escaping the suburbs and experiencing the real London. This unrestrained and brilliantly funny story touches upon the themes of cultural differences, racism, sexuality, relationships, and the search for identity, among many others.

The novel was made into a TV mini-series in 1993. Kirjasta on olemassa myös suomennos, Esikaupunkien Buddha. Det finns även en svensk översättning av boken med titeln Förorternas Buddha.

Lux Humana on lääketieteen opiskelijoille  ja terveydenhuollon  ammattilaisille suunnattu humanistinen kirjakokoelma Meilahden kampuskirjasto Terkossa.  Yli 4000 kokoelmaan tarkoin valittua teosta odottaa sinua, joka haluat avartaa näkemystäsi ihmiselon eri puolista.

Lux Humana on lääketieteen opiskelijoille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnattu humanistinen kirjakokoelma Meilahden kampuskirjasto Terkossa.